بررسی بازیتیترمقالات بازی
داغ

نگاهی به بتای Resident Evil Re:Verse

بتای Resident Evil Re:Verse امروز صبح در دسترس قرار گرفت. در این پست می‌خواهیم نگاهی به آن انداخته و آن را بررسی کنیم. با ویولت گیمرز همراه باشید.

شخصا، هنگام معرفی Resident Evil Re:Verse، حس خوبی نداشتم. بازی آنلاین، آن هم در این سبک چیزی نبود که بتوانم آن را هماهنگ با دی ان ای این مجموعه پر فراز و نشیب تصور کنم.صبح امروز سعی کردم قبل از تجربه بازی تمام افکار منفی را پیرامون آن به فراموشی سپرده و فرصتی به عضو جدید خانواده Resident Evil بدهم. به هر حال بتای یک بازی سنگ محک مناسبی برای قضاوت نسخه اصلی نیست. اما فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با آن است.

بازی یک ساعت دیرتر از موعد مقرر در دسترس قرار گرفت. با این حال در تلاش اول برای شروع Match به مشکل خاصی برخورد نکردم. بازی آغاز شد و همان طور که در تریلر ها دیده بودیم، با انتخاب یکی از شخصیت های محبوب مجموعه Resident Evil، قدم به اداره پلیس شهر راکون می‌گذاریم.

گیم‌پلی

شما 5 دقیقه زمان دارید تا با کشتن چهار رقیب خود بیشترین امتیاز را کسب کرده و برنده شوید.

تجربه علی حیدریان، مدیر تحریریه از بازی

 هر باری که توسط رقبا کشته شوید برای مدت زمان کوتاهی در قامت یک هیولای بیو ارگانیک زنده شده و می‌توانید به سراغ بقیه رفته و انتقام تان را بگیرید. بعد از آن دوباره احیا شده و به مبارزه ادامه می‌دهید. هیولا های بیوارگانیک بازی نیز متفاوت هستند. از جک بیکر رزیدنت ایول 7 گرفته تا نمسیس و سوپر میوتنت. هیولایی که به آن تبدیل می‌شوید بستگی به تعداد کپسول های ویروسی است که در نقشه بازی پیدا می‌کنید.

به صورت پیشفرض، بازی در ابتدا دو سلاح به شما می‌دهد. مهمات برای آن به اندازه کافی یافت می‌شود، اگر فرصت داشته آن را پیدا و استفاده کنید چرا که دیگر بازیکنان در این نقشه کوچک هر لحظه ممکن است شما را از پشت غافلگیر کنند. همچنین اسلحه هایی مثل نارنجک انداز و بازوکا در نقشه یافت می‌شود که قدرت تخریب بالایی دارد.

در Resident Evil Re:Verse کارکتر ها می‌توانند در زمان مناسب جاخالی (Dodge) دهند. هر شخصیت یا هیولایی دو مهارت مبارزه ای منحصر به خودش را دارد که بعد از هر استفاده مدتی طول می‌کشد تا دوباره فعال شود.

با توجه به سلاح هایی که هر کاراکتر دارد، بازیکن باید روش مبارزه ای مخصوص آن را یادبگیرد. در حالی که ایدا وانگ، با داشتن یک کمان صلیبی قدرتمند رقیب مرگباری در فواصل دور می‌شود، لیان کندی با یک شاتگان تهدید بزرگی در فاصله نزدیک خواهد بود.

نمی‌توانیم بتای Resident Evil Re:Verse را با دوستان خود تجربه کنیم. موردی که مسلما می‌خواهیم آن را در بازی اصلی ببینیم. به شخصه ریسپاون شدن در قامت یک هیولای جهش یافته را حرکت خوبی دانستم. هر چند باقی قسمت ها حرف خاصی برای گفتن ندارند و بعد از مدتی تکراری می‌شوند.

وضعیت پشتیبانی

دقیقا از همین جا، بتای بازی یک شکنجه تمام عیار می‌شود. کرش کردن های متوالی بازی را که گاهی اوقات آن را غیر قابل تجربه می‌کنند در نظر نگیریم، سرور های بازی در مدیریت کردن 1300 نفری که آن را در کنار من روی فروشگاه استیم تجربه می‌کردند به مشکل می‌خورد. اکثر اوقات بیشتر از 10 دقیقه برای مچ شدن صبر می کردم. وقتی بالاخره بازیکنی پیدا می‌شد که بازی شروع شود، درست قبل از شروع بارگذاری، سرور ها دوباره جست و جوی بازیکن را از سر می‌گرفتند. مشکلی که به نظر می‌رسید منحصر به نسخه کامپیوتر بازی نیست و روی کنسول ها هم دیده می‌شود.

می‌توان بخشی از این مشکلات را به پای نسخه بتا بودن بازی گذاشت. سوال اینجاست که با این وضعیت، اگر بازی با سیل کاربران مواجه شود(که بعید به نظر می‌رسد)، آیا کپکام می‌تواند از پس پشتیبانی آن و مدیریت درست سرور ها، منابع و خود بازی بر بیاید؟ آن هم در حالی که بازی آنلاین قبلی مجموعه یعنی Resident Evil Resistance هنوز نتوانسته به وضعیت مطلوب برسد.

سخن آخر

نسخه کامل بازی در 7 ماه می (17 اردیبهشت امسال) سال جاری میلادی منتشر می‌شود.آن هم به صورت رایگان برای کسانی که Resident Evil Village را خریداری کردند. باید صبر کرد و دید نسخه نهایی چه قدر بهتر (یا بد تر!) از بتای آن خواهد بود. تجربه شخصی اعضای تحریریه و بنده، اشتیاقی خاصی برای تجربه بازی اصلی ایجاد نکرده.

اگر شما نیز بتای Resident Evil Re:Verse را تجربه کردید، نظرتان را درباره آن و مشکلاتی که تجربه کردید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مهدی هزاره

متولد 1379- ساکن قم- دانشجوی رشته علوم و مهندسی آب-علاقه مند به سینما، ویدئوگيم، انيمه و مانگا - مترجم و تدوین گر بهترین بازی عمرم: The Witcher 3 بهترین فیلم: The Matrix بهترین سریال: Mr. Robot بهترین انیمه: Attack On Titan

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
amoon
amoon
1 سال قبل

مقاله خوبی بود بشخصه خودم هم نمیتونم بفهمم چجوری باخودش فکر کرد که یک بتل‌رویال در دنیای رزیدنت ایول بسازه!ممنون از نویسنده

دریا
دریا
1 سال قبل

کپکام بهتره به همون سینگل پلیرش بچسبه بتل رویال به اویل نمیخوره چندین بارم هست که مولتی های اویل شکست خورده ولی نمیدونم چه اسراری داره که دوباره بسازه -_-

علی حیدریان
سردبیر
1 سال قبل

اول بگم که مرسی ازت مهدی جان بابت زحمتی که کشیدی و این مقاله رو نوشتی🌹

من خودم به بخش داستانی این بازی امید دارم حالا بخش آنلاین و چند نفرش با توجه به تجربه ای هرچند کوتاه که از بتای اون داشتم اصلا قابل قبول نبود و احتمالا هم در نهایت در نسخه اصلی آن چنان مولتی پلیر جالبی نشه اما حداقل امیدوارم کپکام بخش داستانی بازی رو خیلی بهتر ساخته باشه و شاهد یک بازی عالی باشیم💜