بازیمقالاتمقالات بازی

10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند

بازی‌های ویدیویی از دوران Pong و Pac-Man در دستگاه‌های آرکید فاصله زیادی گرفته‌اند. با هر نسل جدید از کنسول‌های خانگی، توسعه دهندگان بازی در حال ارتقای مهارت خود و ارائه تجربیات واقعاً فریبنده هستند. بازی‌ها اکنون می‌توانند روایت‌های خوش‌ساخت و چند لایه‌ای را ارائه دهند و با اجرای موشن کپچر و بازیگران با استعدادی که نقش‌هایی را ایفا می‌کنند، سطح اجراها گاهی اوقات می‌تواند با تلویزیون و فیلم رقابت کند. مهم است که بازی‌های ویدیویی درخشان را بشناسیم که تجربه‌ای را ارائه کردند که ارزش یک یا دو جایزه اسکار را داشت. در این مقاله به معرفی 10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند می‌پردازیم، همراه ویولت گیمرز باشید.

Kratos – God of War

10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند

هنگامی که ریبوت God of War معرفی شد، طرفداران بلافاصله به رویکرد جدید کریتوس علاقه‌مند شدند. با اجرای کریتوس توسط کریستوفر جاج، بازی حس عمقی را به نمایش گذاشت که قاتل بی رحم همیشه فاقد آن بود.

تمرکز بازی بر روی رابطه کریتوس و پسرش آترئوس است. جاج اجرای تاثیرگذار و عاطفی را ارائه می‌دهد که به‌طور ماهرانه تفاوت‌های ظریف کریتوس را به نمایش می‌گذارد. به صورتی که او از طریق تعادل، ماهیت واقعی خود در برابر آنچه که برای تبدیل شدن به آن در این زندگی جدید بسیار تلاش کرده است حرکت می‌کند.

Nathan Drake – Uncharted 4

10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند

از زمان اولین عنوان Uncharted، نولان نورث، نیتن دریک را زنده کرده است. با هر بازی جدید در این سری، آشنایی او با شخصیت و تیم نویسندگی، شخصیت را به اوج جدیدی می‌برد.

علی‌رغم اینکه بازی‌ها به عنوان فیلم‌های بلاک‌باستر با لحظات بزرگ عمل می‌کنند، این تعامل شخصیت‌ها، به‌ویژه در Uncharted 4 است که به نورث این فرصت را داد تا دریک را در نوعب متفاوت نشان دهد.

Jennifer Hale – Mass Effect Trilogy

10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند

برخلاف دیگر عناوین و اجراهای موجود در این لیست، جنیفر هیل باید اعتبار کاری را که با فرمانده شپرد در هر سه عنوان سه‌گانه Mass Effect انجام داد، دریافت کند.

اگرچه بازیکنان می توانستند فرمانده شپرد مرد یا زن انتخاب کنند اما اکثر آن‌ها عملکرد هیل را عملکرد متعارف می‌دانند. این به احتمال زیاد به دلیل آن چیزی است که او برای این نقش آورده است. چیزی که بسیاری آن را سلطنتی علمی تخیلی می دانند. هیل اخیراً در Ratchet & Clank: Rift Apart محصول 2021 صداپیشگی شخصیت تازه وارد Rivet را صداپیشگی کرده است.

Peter Parker/Spider-Man – Marvel’s Spider-Man

10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند

یوری لاونتال نامی است که ممکن است بشناسید، زیرا این بازیگر صداپیشه محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمیشن و بازی‌های ویدیویی بوده است. بازی Marvel’s Spider-Man انحصاری پلی‌استیشن به عنوان یک بازی جهان باز ابرقهرمانی مورد تحسین منتقدان عمل کرد. اما کاری که لاونتال با پیتر پارکر انجام داد باعث شد بازی و عملکرد او احساس خاصی داشته باشند.

در پایان بازی، جایی که ضبط حرکات Insomniac Games به اجرای احساسی لاونتال جان می بخشد به گونه‌ای که شخصیت داستانی پیتر پارکر آسیب پذیرتر و معتبرتر می‌شود

Joel/Ellie – The Last of Us

10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند
10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند

سخت است استدلال کنیم که هر بازی ویدیویی با طنین احساسی و تأثیر، کاری که The Last of Us در دقایق ابتدایی آن انجام داد مطابقت داشته باشد یا خواهد داشت.

از ابتدای بازی تا سکانس تیتراژ آن، اشلی جانسون و تروی بیکر مخاطب را مجذوب خود کرده‌اند و به سفر الی و جوئل در دنیای کلیکرها متصل شده‌اند. بازی به طور کلی مملو از شخصیت‌های خیره کننده است که جهان را پر می‌کند و به غوطه‌وری کلی می‌افزاید.

Henry/Delilah – Firewatch

10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند

عنوان Firewatch یک بازی ماجراجویی مستقل اول شخص است که در سال 2016 توسط سازنده Campo Santo منتشر شد. شما در نقش هنری با صداپیشگی ریچ سامر مشغول به بازی هستید. او به عنوان دیدبان حریق در جنگل ملی وایومینگ مشغول به کار می‌شود.

داستان بازی حول رابطه مکالمه ای او با همکارش Delilah با صداپیشگی سیسی جونز می چرخد. تنها با صدای خود، این دو رابطه نزدیکی با بکدیگر برقرار می‌کنند، زیرا آنها به دنبال یافتن پاسخی برای اسرار مختلف در بیابان اطراف هستند.

Senua – Hellblade: Senua’s Sacrifice

10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند

هر اجرا دیگری در این لیست توسط یک بازیگر حرفه‌ای انجام شده است که سال‌ها آموزش و تجربه کار در هنر خود را داشته است. اما ملینا یورگنس، بازیگر نقش Senua در نینجا تئوری در Hellblade: Senua’s Sacrifice قبل از این اجرا یک عکاس و تدوینگر ویدئو بود.

او هم از طریق صداپیشگی و هم از طریق اجرای موشن کپچر توانست این شخصیت را به گونه‌ای زنده و طبیعی کند که جوایز متعددی از جمله بفتا دریافت کرد.

Ellie/Abby – The Last of Us Part II

10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند

وقتی صحبت از نحوه اجرای روایت The Last of Us Part II به میان می‌آید، اینترنت نسبتاً تفرقه‌انگیز می‌شود. اما هر ذهن منطقی به شما خواهد گفت که اشلی جانسون و لورا بیلی در اجرای بازی‌هایشان برای الی و ابی با احترام عمل کردند.

هر دو شخصیت در سفرهای انتقام جویانه بودند و هرکدام با آنچه که این نفرت عمیق در دلشان به وجود آمد کنار آمدند. یک اثر هنری که شما را وادار به پاسخ مثبت یا منفی می‌کند بسیار بهتر از چیزی است که هیچ کدام را انجام نمی‌دهد.

Lee Everett – Telltale’s The Walking Dead

10 ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی که شایسته اسکار هستند

عنوان Telltale’s The Walking Dead سری است که برای چندین فصل ادامه داشت و کلمنتاین در بیشتر آن، شخصیت اصلی بازی بود. فصل اول شروع این سریال بود که دیو فنوی صداگذار شخصیت اصلی، لی اورت بود. مردی تحت بازداشت که در آخرالزمان زامبی رانده می‌شود تا در آن کودک رها شده‌ای را پیدا کند. در ادامه او احساس می‌کند که باید از او محافظت کند.

مانند بسیاری از داستان‌های بزرگ، داستان او نیز خالی از تراژدی نیست. پیچیدگی‌های اخلاقیات و برخورد با گذشته توسط Fennoy تا حد کمال اجرا می‌شود، زیرا او بهترین عملکرد را در کل مجموعه The Walking Dead به جهان ارائه می‌کند.

Arthur Morgan – Red Dead Redemption 2

عنوان Red Dead Redemption 2 منتقدانه یکی از بهترین بازی‌هایی است که تاکنون ساخته شده است و بسیاری از آن‌ها به اجرای متعدد اعضای گروه Van Der Linde در بازی مربوط می‌شوند.

آرتور مورگان به عنوان قهرمان این بازی معرفی می‌شود. مردی که روی یک قوس شخصیتی متمرکز بر رستگاری و بخشش راه می‌رود. راجر کلارک نمایشی جادویی از یاغی سرسخت و درون نگری انسان آسیب پذیر را به تصویر می‌کشد که آرتور هرکسی را که سفر او را تجربه می کند برایش محبوب می‌کند. تا زمانی که بازی به پایان می‌رسد، واضح است که راجر کلارک بدون در نظر گرفتن رسانه، به همان اندازه بازیگر با استعدادی است.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Javad Barshoeei
Javad Barshoeei
2 سال‌ قبل

Mark Hamill صداپیشه جوکر در سری Batman Arkham غایب بزرگ این لیست هست.

آرین
آرین
1 سال قبل

سلام
لوگان کانینگهام!