مقالات بازی

8 بازی که در آن به عنوان والدین بازی می‌کنید

در طول سال‌ها، بسیاری از بازی‌ها به نوعی شامل روابط خانوادگی بوده‌اند. یکی از روابطی که بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است، بین والدین و فرزندشان بوده است. گاهی اوقات والدین بازی را صرف محافظت از فرزندان خود می‌کنند. مواقع دیگر، این دو در کنار هم می‌جنگند و گاهی اوقات، آن‌ها دشمنان قسم خورده هستند. صرف نظر از نحوه ارائه رابطه، وزن عاطفی زیادی به آنچه بین این دو اتفاق می‌افتد اضافه می‌شود. مگر اینکه این یک بازی معمولی‌ و بدون روایت زیاد باشد. حتی می‌تواند به انسان‌سازی شخصیت‌های خاص کمک کند و باعث می‌شود بیشتر از آن‌ها قدردانی کنید. در این مقاله به معرفی 8 بازی که در آن به عنوان والدین بازی می‌کنید می‌پردازیم، همراه ویولت گیمرز باشید.

Dead Rising 2 (Chuck Greene)

8 بازی که در آن به عنوان والدین بازی می‌کنید
8 بازی که در آن به عنوان والدین بازی می‌کنید

تک والد بودن هرگز آسان نیست، اما احتمالاً در شیوع زامبی‌ها سخت‌تر است. این وضعیتی است که چاک گرین در سرتاسر Dead Rising 2 باید با آن دست و پنجه نرم کند. بدتر از همه، دختر جوانش کیتی قبل از اتفاقات بازی توسط یک زامبی گاز گرفته شده است.

تنها چیزی که دختر را زنده نگه می‌دارد، دارویی به نام زومبرکس است. در حین بازی، باید به او دارو بدهید، در غیر این صورت او تبدیل به یک زامبی می‌شود. در آخر، او موفق می‌شود کیتی را زنده نگه دارد و ثابت کند که یکی از بهترین بازمانده‌های زامبی در تاریخ است.

The Walking Dead: The Telltale Series (Clementine)

8 بازی که در آن به عنوان والدین بازی می‌کنید

کلمنتاین با وجود اینکه خودش جوان است، در فصل دوم سریال The Walking Dead Telltale به یک مادر خوانده غیررسمی تبدیل می‌شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که مادر آلوین جونیور مدت کوتاهی پس از به دنیا آوردن او می‌میرد. سپس کلمنتاین باید در سال‌های بعد به تربیت کودک کمک کند.

در فصل آخر، او واقعاً مانند یک مادر جوان است که به آلوین درباره جهان آموزش می‌دهد. این بخش بزرگی از گیم‌پلی بازی است، زیرا انتخاب‌های شما بر نوع شخصیت آلوین تاثیر می‌گذارد.

Red Dead Redemption Series (John Marston)

8 بازی که در آن به عنوان والدین بازی می‌کنید

در عنوان Red Dead، جان مارستون همیشه بهترین پدر برای پسرش جک نبود. او از داشتن این بچه ناخوشایند بود و حتی مطمئن نبود که آیا جک واقعاً فرزند اوست.

با این حال، در پایان Red Dead Redemption 2، مشخص است که جان به پسرش اهمیت می‌دهد، حتی اگر آن‌ها افرادی بسیار متفاوت با شخصیت‌های متمایز باشند. هنگامی که در اولین بازی Red Dead Redemption (که بعد از RDR2 اتفاق می‌افتد) به عنوان یاغی بازی می‌کنید، کل بازی را صرف تلاش برای به دست آوردن فرصتی برای دیدن دوباره خانواده خود می‌کنید.

Detroit: Become Human (Kara)

8 بازی که در آن به عنوان والدین بازی می‌کنید

کارا شخصیت دیگری است که از نظر فنی یک مادر بیولوژیک نیست، اما مطمئناً باید به عنوان والدین به حساب بیاید. از آنجایی که او یک اندروید است، این شخصیت به عنوان یک خدمتکار شروع به کار می‌کند. با این حال، وقتی کارا دختری به نام آلیس را می‌بیند که توسط به اصطلاح پدرش مورد آزار قرار می‌گیرد، برنامه‌های خود را قطع و ناامیدانه تلاش می‌کند تا کودک را نجات دهد.

از آنجایی که Detroit Become Human یک بازی کاملاً در مورد انتخاب است، ماجراجویی کارا و آلیس می‌تواند بر اساس تصمیمات شما به شدت تغییر کند. اما در بهترین سناریو، کارا داستان را صرف حفظ امنیت دختر خوانده‌اش می‌کند.

Fallout 4 (The Sole Survivor)

8 بازی که در آن به عنوان والدین بازی می‌کنید

در Fallout 4 می‌توانید ظاهر و جنسیت قهرمان اصلی را به طور کامل شخصی‌سازی کنید. با این حال، هر کسی را که بسازید، بازی را با یک کودک شروع می‌کنید. متأسفانه در اوایل داستان، شخصی پدر و مادر دیگر پسر را می‌کشد و بچه را می‌رباید.

گروه Sole Survivor قادر به متوقف کردن آن نیستند زیرا آنها در یک غلاف برودتی گیر کرده و بعداً برای چندین سال منجمد می‌شوند. وقتی از خواب بیدار می‌شوند، تنها هدفشان این است که پسرشان، شان را پیدا کنند. بنابراین، شما بخش زیادی از بازی را صرف شرکت در آن، جستجو می‌کنید.

God Of War (Kratos)

کریتوس در God Of War صاحب دو فرزند شده است. دختر او کالیوپه دیگر زنده نیست، اما پسرش آترئوس نقش بزرگی در بازی 2018 ایفا می‌کند. عنوان تماماً در مورد رابطه دشوار پدر و پسر است زیرا این دو تلاش می‌کنند آخرین آرزوی مادر آترئوس را برآورده کنند.

در طول ماجرا، می‌بینید که خدای جنگ چقدر به پسرش اهمیت می‌دهد، حتی اگر او همیشه در نشان دادن آن بهترین نباشد. این که آترئوس خیلی با پدرش فرق دارد کمکی نمی‌کند. هر چند این دو تیم عالی‌ای در مبارزه هستند.

It Takes Two (May And Cory)

در شروع It Takes Two، می و کوری در آستانه طلاق هستند. طبیعی است که این موضوع باعث ناراحتی دخترشان رز می‌شود که ناخودآگاه پدر و مادرش را به عروسک تبدیل می‌کند.

در طول بازی، شما باید زوج متاهل را راهنمایی کنید، زیرا آنها ناامیدانه تلاش می‌کنند یک بار دیگر انسان شوند. در این فرآیند، آنها چیزهای زیادی در مورد دختر خود و همچنین رابطه خود یاد می‌گیرند. این یک داستان احساسی است که تمرکز زیادی بر والدین شدن دارد.

Mortal Kombat 10 (Various Characters)

سری Mortal Kombat پر از روابط خانوادگی است. دهمین قسمت چندین شخصیت قدیمی سری را با گنجاندن فرزندانشان به عنوان شخصیت‌های قابل بازی جدید به والدین تبدیل می‌کند.

جکس یک دختر به نام جکووی بریگز دارد، در حالی که پسر کنشی، تاکدا نام دارد. با این حال، احتمالاً محبوب ترین آنها، کیسی کیج است که دختر جانی کیج و سونیا بلید است. همه والدین سبک‌های مبارزه مشابهی با فرزندان خود دارند و شخصیت آنها نیز چندان متفاوت نیست. این موضوع در طول داستان اصلی مشخص می‌شود که در آن همه آنها سعی می‌کنند از Earthrealm محافظت کنند.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آرین
آرین
2 سال‌ قبل

سلام
میشه گفت تو ویچر هم چنین قضیه‌ای صدق می‌کنه.
یا مثلا تو Heavy Rain که اصلا نقش اصلی دنبال فرزندش هست.