بررسی بازی

بررسی بازی Humanity

یکی از جدیدترین بازی های پازل محور، Humanity است. بازی Humanity با پازل های عمیق و البته زیبایی که دارد، می تواند به خوبی شما را سرگرم کند. روایت جالب انسان هایی که مسیر رستگاری آن ها در دستان شماست، در کنار حل کردن مراحل، تامل برانگیز است. با بررسی بازی Humanity همراه ویولت گیمرز باشید.

خوشبختانه 2023، برای دنیای بازی های ویدیویی سال پرمحتوایی است. امسال بازی های بزرگی منتشر شده اند یا بزودی منتشر خواهند شد. اما در بین این غول های میلیون دلاری، آثار مستقلی هم دیده می شوند که ارزش تجربه دارند. یکی از این بازی هایی که در بین عناوین مستقل 2023 می درخشد، Humanity است. هرچند به دلیل محدود بودن گروه مخاطبان بازی های پازل محور، شاید Humanity عامه پسند نباشد. اما قطعا برای هر گیمری که به چالش کشیدن، فکر کردن و حل مسئله را دوست دارد، لذت بخش خواهد بود. در ادامه بررسی بازی Humanity به گیم پلی و پازل ها می پردازیم.

بررسی بازی Humanity

بررسی گیم پلی بازی Humanity

بخش اصلی گیم پلی در Humanity، شامل تغییر یا طراحی مسیر برای گروهی از انسان ها می باشد تا به نقطه پایانی که نور است، برسند. شخصیت اصلی بازی یک سگ نورانی می باشد که کنترل آن را بر عهده دارید. شما باید با این سگ، مسیر ها را طوری طراحی کنید تا انسان ها به مقصد که نور است برسند.

طراحی مسیر ها با قابلیت های مختلفی همچون جهت، پرش، پرش بلند (ارتفاع)، پرش طولانی (طول) و تعداد زیادی قابلیت دیگر انجام می شود. هنگام شروع، شما فقط می توانید از جهت برای تغییر مسیر انسان ها استفاده کنید. اما رفته رفته، قابلیت های بیشتری نیز اضافه خواهد شد. البته این قابلیت ها دائمی نیستند، یعنی ممکن است در یک مرحله 5 قابلیت داشته باشید و در مرحله بعد، بازی فقط یک قابلیت(مثلا جهت) را به شما بدهد.

همین موضوع باعث می شود تا همیشه به چالش کشیده شوید. وقتی فکر می کنید Humanity دارد تکراری می شود، آنجاست که بازی با قابلیت های جدید، تنوع و یا اتفاقاتی در روایت داستانی بازی، شما را غافل گیر می کند. نکته جالبی که باید در بررسی بازی Humanity به آن اشاره کنم این است که گیم پلی محدود به طراحی مسیر نیست. پازل های بازی رفته رفته پیشرفته تر می شوند و شما باید علاوه بر مسیر، چیز های دیگری را نیز در نظر بگیرید! برای آشنایی بیشتر با سبک پازل، بهتر است حتما انواع سبک بازی ها را بخوانید.

پیشرفت پازل ها و گیم پلی Humanity

با پیشرفت در بازی Humanity، پازل ها علاوه بر پیچیده تر شدن، متفاوت تر نیز می شوند. برای مثال در مراحل ابتدایی بازی، تعداد انسان ها بی نهایت است. پس دغدغه ای برای کشته شدن یا خارج شدن از مسیر آن ها ندارید. اما در ادامه بازی در برخی از مراحل، گروهی کوچک از انسان ها را در اختیار شما قرار می دهد و باید مواظب آن ها باشید. همچنین انسان های طلایی نیز در بازی وجود دارند که برای دریافت جوایز باید آن ها را نیز به نور ببرید. این انسان ها به تنهایی حرکت نمی کنند و باید نقشه شما طوری باشد که آن ها را نیز همراه کنید.

محدود شدن قابلیت ها(مثل جهت دادن) در مراحل و همچنین از بین رفتن امکان تغییر در مسیر، هنگام شروع حرکت انسان ها برخی از چالش های دیگر بازی هستند. اما جالب ترین مراحل در بازی(حداقل برای من، نویسنده بررسی بازی Humanity)، مراحل جنگ می باشد. وقتی تعداد زیادی از مراحل را می گذارنید، داستان بازی جذاب تر از قبل به جلو می رود. همین موضوع باعث می شود تا در برخی مراحل نیاز باشد با گروهی از انسان های دشمن، با اسلحه گرم یا سرد بجنگید. پس باید گروه های انسان های خود را در مکان درست، با سلاحی درست(سرد یا گرم) مجهز کنید تا پیروز شوید.

به صورت کلی، گیم پلی و پازل های بازی Humanity، در سطح بسیار خوبی قرار دارند. با تنوع، المان ها و قابلیت های مختلفی که بازی در حل پازل ها به شما می دهد یا از شما می گیرد، چالش برانگیز بودن بازی حفظ شده و می تواند از این نظر، نمره قبولی را دریافت کند.

بررسی داستان بازی Humanity

بررسی داستان بازی Humanity

بازی Humanity داستان خاصی ندارد و با توجه به سبک بازی، این موضوع کاملا طبیعی است. اما باز هم برای سرگرم شدن شما و البته بهانه ای برای افزودن قابلیت ها یا چالش های جدید به بازی، داستانی ساده اما قابل تامل در کنار پازل ها روایت می شود. این داستان، درباره انسان ها، جامعه اتفاقاتی است که در اجتماع گروه های مختلف انسان ها رخ می دهد.

انسان های معمولی یا خوب یا حداقل آن هایی که ما در طرف آن ها هستیم، لباس های رنگی دارند. اما در مقابل، انسان هایی هستند که تیره می پوشند. آن ها با مسیر هایی که ما ساختیم، حرکت نمی کنند و به نور نمی روند. همچنین ممکن است در برخی از مراحل، باعث نابودی انسان های معمولی که لباس های رنگارنگ پوشیده اند، بشوند. در اینجاست که گاهی مجبور می شوید از دست آن ها فرار کرده یا با آن ها مبارزه کنید. علاوه بر این، انسان های طلایی نیز می توانند نماد افرادی باشند که به دلیل پول، شهرت یا … محبوب(یا مورد نیاز) همه هستند، اما خودشان کاری نکرده و با هر جماعتی که باشد، همراه می شوند.

به صورت کلی، در بازی نماد های مختلفی دیده شده و اتفاقات داستانی تامل برانگیزی رخ می دهد. اما اصل ماجرا که در بررسی بازی Humanity به آن اشاره کردیم، پازل ها و چالش های آن است.

گرافیک فنی

گرافیک فنی جزء کم اهمیت ترین عناصر در بازی های پازل محسوب می شود. اما به هرحال طبق معمول، ما بازی ها را در ویولت گیمرز به صورت کامل نقد و بررسی می کنیم. پس باید به این موضوع نیز پرداخته شود. تکسچر های بازی اصلا از گرافیک و کیفیت بالایی برخوردار نیستند. در واقع سطوح اجسام یا انسان ها با طرح هایی ساده و ترکیب حداکثر دو یا سه رنگ با یکدیگر می باشند. البته هرچند بازی در این بخش ها ضعف دارد، اما در واقع با توجه به شرایط بازی، این ضعف به چشم نیامده و اهمیت خاصی نیز ندارد.

اما ضعف گرافیک فنی، در برخی بخش های دیگر بازی بیش از پیش دیده می شود. یکی از این بخش ها دوربین، چرخش دوربین و زاویه دوربین است. با پیشرفت بازی، گاهی با پازل های بسیار بزرگ و پیچیده مواجه می شوید. حتی در برخی مواقع، حل این پازل ها باید در زمانی بسیار محدود و سریع انجام شود. اما گاهی در برخی از این مراحل، دوربین(چرخش دوربین و زاویه ها) نمی تواند آن طور که باید، کنترل مناسبی به بازیکن بدهد و ممکن است شما را یاری نکند. هرچند زاویه دوربین توسط گیمر کنترل می شود، اما در حل بعضی از پازل ها به ویژه در زمان کم(برخی مراحل با توجه به وجود دشمن نیاز به حل سریع دارند). گاهی مشکل ساز می شود.

به صورت کلی، گرافیک فنی جزء نقاط قوت بازی Humanity نیست و البته نمی توان هم انتظار داشت که اینگونه باشد.

گرافیک هنری

بازی Humanity در گرافیک هنری خود، تا حد زیادی بهتر از گرافیک فنی عمل می کند. در این بخش از نقد و بررسی بازی Humanity به گرافیک هنری می پردازیم. از آنجایی که Humanity بر روی ارائه پازل هایی خوب و باکیفیت تمرکز دارد، در این بخش هنر خود را نشان شما می دهد. در ابتدا وقتی وارد یک مرحله جدید می شوید، طبیعتا ایده خاصی از راه حل پازل آن مرحله ندارید. اما رفته رفته متوجه راه حل پازل که از زیبایی خاصی برخوردار است می شوید.

بازی Humanity در ابتدای هر مرحله بسیار ساده بنظر می رسد. در بسیاری از مراحل، بازی صرفا تعدادی(محدود یا نامحدود) از انسان ها را در اختیار شما می گذارد که همچون رنگ یک تابلوی نقاشی هستند. اما این گیمر است که باید با این مواد رنگ، تابلویی زیبا را نقاشی کند. در واقع پس از حل هر پازل، تازه متوجه هنر و زیبایی هایی که سازندگان بازی Humanity در آن ها قرار داده اند می شوید. این موضوع باعث می شود تا بعد از موفقیت در هر مرحله، تماشای طراحی پازل و راه حل آن لذت بخش باشد.

بررسی موسیقی و صداگذاری بازی Humanity

موسیقی و صداگذاری در یک بازی پازل، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا شما باید زمان زیادی را در این بازی ها مشغول فکر کردن و تمرکز بر روی پازل باشید. در اینجا موسیقی های ملایم می توانند با احساس خوب و آرامش بخشی که به کاربر می دهند، باعث بهبود تمرکز در حل پازل ها شوند. اما متاسفانه Humanity در این بخش به شدت کم می آورد. موسیقی و صداگذاری بازی آنقدر ضعیف است که در بیشتر مواقع، مجبور شدم صدای بازی را کاملا قطع کنم! موسیقی ها نسبت به تعداد مراحل، بسیار کم هستند. اما همین تعداد کم موسیقی نیز گوش نواز و زیبا نیستند و به راحتی پس از چند مرحله کاملا خسته کننده می شوند. یعنی کیفیت موسیقی ها و تعداد آن ها، در بررسی بازی Humanity کاملا به عنوان یک نقطه ضعف واضح دیده می شود.

همچون موسیقی، بازی Humanity صداگذاری خوبی نیز ندارد. یک صداگذاری خوب برای دشمنان بازی می توانست باعث درک بهتر تفاوت آن ها از انسان های خوب (معمولی که لباس های رنگی دارند) بشود و کمی به راویت بازی نیز کمک کند. اما این چنین نیست. مخصوصا وقتی موسیقی های بسیار ضعیف بازی را می شنوید، احتمالا شما هم مثل من ترجیح می دهید که صدای بازی را قطع کنید. در ادامه به مروری بر بررسی بازی Humanity و البته نتیجه گیری خواهیم پرداخت.

نتیجه گیری

به صورت خلاصه، اگر به بازی های پازل محور علاقه مند هستید، بازی Humanity را از دست ندهید! Humanity یک بازی جذاب است که میتواند ساعت ها ذهن و مغز شما را درگیر خود کند. این بازی با روایتی که در کنار گیم پلی و پازل ها دارد، می تواند بازیکن را به فکر فرو ببرد. در برخی از مراحل بازی Humanity، مقدار سختی و دشواری بازی به صورت نامتعادل کم و زیاد می شود و نوسان دارد. اما باز هم با مسیر های معمولا زیبایی که باید برای حل کردن پازل، به انسان ها بدهید، بازی می تواند همچنان لذت بخش باشد.

ویژگی های مثبت:

  • پازل های متنوع
  • مراحل و چالش های اختیاری
  • گیم پلی متنوع و اضافه شدن عناصر جدید به گیم پلی در طول بازی
  • روایت داستانی جالب و تامل برانگیز
  • طراحی مرحله و پازل های معنادار و دیدنی
  • تنوع گیم پلی در فصل های مختلف

ویژگی های منفی:

  • موسیقی های کم، تکراری و خسته کننده
  • سطح سختی نامتعادل در مراحل
  • صداگذاری نه چندان خوب
  • گرافیک فنی
  • پاداش هایی که ارزشمند نیستند

نمره نهایی بررسی بازی Humanity:
8 از 10

بازی Humanity بر روی Playstation 5 بررسی شده است.

با تشکر از اینکه تا انتهای بررسی بازی Humanity با ویولت گیمرز همراه بودید. امیدواریم که از این مقاله نیز لذت برده باشید. خوشحال می شویم که اگر در ادامه مقاله نیز همراه ویولت گیمرز بوده و در بخش پایین این مقاله، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درباره بازی Humanity و این مقاله به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید سایر بررسی بازی های ویولت گیمرز را نیز مطالعه بفرمائید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments