اکس باکسمقالات آموزشیمقالات بازی

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس(تصویری و سریع)

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس تصویری برای گیمر هایی که به تازگی Xbox خریده اند، بسیار مفید است. شما با ساخت اکانت شخصی خود در ایکس باکس، می توانید به بازی های آنلاین بپردازید. خرید بازی های دیجیتالی، بازی کردن با سایر دوستان، اشتراک گذاری تصاویر و … برخی دیگر از مزایای ساخت اکانت جدید ایکس باکس هستند. در این مقاله از ویولت گیمرز، به آموزش ساخت اکانت Xbox تصویری می پردازیم. پس در این مقاله، همراه ویولت گیمرز باشید

شما وقتی که برای اولین بار Xbox Series X یا Xbox Series S خود را راه‌اندازی می‌کنید، باید وارد اکانت مایکروسافت شوید. در صورتی که قبلا از خدمات مایکروسافت و کنسول های ایکس باکس استفاده کرده اید، به راحتی می توانید اکانت قدیمی خود را بازیابی کنید. در غیر این صورت، باید یک اکانت جدید بسازید.

نکات مهم پیرامون ساخت اکانت Xbox

توجه: اتصال به شبکه ایکس باکس لایو و مایکروسافت با اینترنت ایران قابل دسترس نمی باشد. زیرا مایکروسافت ایران را تحریم کرده است. برای رفع این مشکل، می توانید به راحتی از دی ان اس استفاده کنید. دی ان اس هم تحریم مایکروسافت را دور می زند و هم سرعت اینترنت شما را بیشتر می کند. استفاده از DNS اصلا وقت گیر نیست! برای این کار حتما بر روی DNS ایکس باکس کلیک کنید.

استفاده از بهترین بازی های آنلاین ایکس باکس و همچنین بهترین بازی های گیم پس دو مزیت بزرگ ساخت اکانت ایکس باکس هستند. پس حتما در کمتر از 2 دقیقه با آموزش زیر اکانت ایکس باکس خود را بسازید.

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس به صورت قدم به قدم و تصویری

برای شروع، ابتدا دکمه Xbox(دایره وسط) را روی کنترلر ایکس باکس خود فشار دهید. با فشار این دکمه منوی آپشن برای شما باز می شود. در بالای این منو، یک نوار شامل 6 گزینه وجود دارد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، وقتی دکمه Xbox کنترلر را می زنید، بر روی ستون سمت چپ(لوگو ایکس باکس) هستید. پس با فشردن RB به آخرین گزینه در راست بروید. سپس روی آن A بزنید.

مرحله اول اضافه کردن حساب Xbox Series X

در اینجا باید منویی مشابه تصویر زیر را مشاهده کنید. حالا برای ساخت اکانت ایکس باکس خود بر روی دومین گزینه یعنی Add or switch بزنید.

add or swtich برای حساب جدید xbox

در اینجا دو گزینه Add guest و Add new مشاهده می‌شود.

معرفی دو قابلیت Add guest و Add new در ایکس باکس

گزینه Add guest برای ساخت اکانت ایکس باکس موقتی می باشد. مثلا اگر یک دوست یا مهمان داشته باشید که فقط می‌خواهد برای یک ساعت با شما بازی کند، کاربرد دارد. این قابلیت به سرعت یک حساب مهمان با نامی مشابه گیمرتگ شما و یک عدد ایجاد خواهد کرد.

اما احتمالا شما برای آموزش ساخت اکانت ایکس باکس دائمی به این مقاله آمده اید. پس برای ساخت یک اکانت همیشگی، گزینه Add new را انتخاب کنید(A بزنید). پس از کلیک روی این گزینه می توانید اکانت جدیدی را بسازید یا اکانت قدیمی ایکس باکس خود را وارد کنید. اگر تاکنون در سایت های مایکروسافت ثبت نام نکرده اید و اکانتی نساخته اید، باید یک اکانت جدید بسازید.

ساخت اکانت جدید Xbox

پس از اینکه روی گزینه Add new زدید، با صفحه ای مشابه تصویر زیر رو به رو خواهید شد. یک صفحه‌کلید خودکار بر روی صفحه شما نمایش داده می‌شود. B را بر روی کنترلر خود فشار دهید تا آن را حذف کنید. در اینجا باید ایمیل، شماره تلفن یا اسکایپ خود را وارد کنید. اگر این موارد را ندارید، باید یک ایمیل مایکروسافت بسازید. برای این کار بر روی Get a new email رفته و دکمه A را فشار دهید.

وارد کردن حساب مایکروسافت

در این مرحله شما برای ساخت اکانت ایکس باکس به ایمیل نیاز خواهید داشت. برای این کار باید به سایت رسمی مایکروسافت مراجعه کنید و به ساخت اکانت بپردازید. پس مرورگر خود را باز کرده و به سایت رسمی مایکروسافت بروید. ظاهر سایت رسمی مایکروسافت، مشابه تصویر زیر می باشد.

صفحه اصلی سایت مایکروسافت

پس از ورود به سایت مایکروسافت، بر روی گزینه پروفایل در بالا گوشه راست را کلید کنید.

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس در سایت مایکروسافت

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس از طریق سایت مایکروسافت

سپس برای ساخت اکانت جدید در مایکروسافت، باید بر روی گزینه Create one را کلید کنید.

حساب جدید مایکروسافت

حالا ایمیل قدیمی خود را وارد کنید. سپس بر روی گزینه Next را بزنید.

وارد کردن آدرس ایمیل

در این مرحله باید برای اکانت ایکس باکس خود یک رمز را انتخاب کنید. برای افزایش امنیت اکانت، از یک رمز پیچیده استفاده نمائید. رمز های پیچیده شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد، اشکال و تعداد زیادی کاراکتر هستند. بعد از وارد کردن رمز مورد نظر خود، بر روی گزینه Next کلیک کنید.

وارد کردن رمز در آموزش ساخت اکانت ایکس باکس

وارد کردن مشخصات شخصی

حالا باید نام خود را در فیلد اول وارد کنید. سپس نام خانوادگی خود رادر فیلد دوم قرار دهید. بعد از پر کردن این دو فیلد، گزینه Next را فشار(یا کلیک) دهید.

وارد کردن نام و نام خانوادگی

حالا می بایست منطقه(ریجن یا کشور) و همچنین تاریخ تولد خود را وارد کنید. تاریخ تولد برای بررسی سن شما و محتوایی که مایکروسافت به شما نشان می دهد استفاده می شود. ریجن نیز برای واحد پول اکانت شما و همچنین برخی موارد کم اهمیت تر مانند ساعت انتشار بازی ها، سانسور بازی ها و … بکار می رود. پس لطفا در هنگام ساخت اکانت ایکس باکس خود، به ریجن و تاریخ تولد دقت فرمائید.

بعد از مشخص کردن تاریخ تولد و ریجن، بر روی گزینه Next کلیک کنید.

مشخصات شخصی برای ساخت اکانت جدید Xbox Series X|S

تایید ایمیل ساخت اکانت Xbox

در این مرحله، برای تائید ایمیل شما، مایکروسافت یک کد برای آدرس ایمیلی که نوشتید خواهد فرستاد. شما باید ایمیل خود را بررسی و سپس کدی که مایکروسافت فرستاده را در کادر قرار دهید.

یک توضیح کوتاه و مربعی در پایین فیلد کد وجود دارد. این مورد به شما می گوید که آیا می خواهید مایکروسافت برای آدرس ایمیلی که وارد کرده اید، اخباری درباره سرویس ها و محصولات مایکروسافت و تخفیف ها بفرستد یا خیر. این موضوع به نظر شما بستگی دارد. اگر می خواهید از آخرین اطلاعیه های مایکروسافت باخبر شوید، این مربع را تیک بزنید. در غیر اینصورت آن را بدون تیک بگذارید.

پایین توضیحات به شما هشدار می دهد رفتن به مرحله بعد، به معنی پذیرفتن قوانین و سیاست های خدمات مایکروسافت است. در صورتی که می خواهید با این موارد آشنا شوید، بر روی لینک های آبی رنگ کلیک کنید و آن ها را مطالعه بفرمائید.

در نهایت بر روی گزینه Next بزنید.

تایید ایمیل مایکروسافت در آموزش ساخت اکانت ایکس باکس

مرحله آخر

برای اینکه مایکروسافت مطمئن شود شما یک ربات نیستید، باید به سوالات امنیتی پاسخ دهید. این سوالات امنیتی قابلیت تغییر را دارند. همچنین اگر نمی توانید از سوالات تصویری استفاده کنید، می توانید از نسخه سوالات صوتی بهره مند شوید. در هر صورت پس از پاسخ به سوال امنیتی، بر روی گزینه Next بزنید.

پاسخ به سوال امنیتی تشخیص انسان

حالا باید بر روی گزینه I accept کلیک کنید.

پذیرفتن قوانین در آموزش ساخت اکانت Xbox

تبریک! اکنون اکانت Xbox شما ایجاد شده، می‌توانید آن را وارد کنسول Xbox خود کرده و وارد اکانت شوید. سپس به بازی کردن، خرید یا هرچیزی که دوست دارید بپردازید.

جمع بندی آموزش ساخت اکانت ایکس باکس

شما می‌توانید تقریباً تمام اطلاعات مربوط به حساب Xbox خود شامل نام و گیمرتگ را ویرایش کنید. لازم نیست برای تغییر حساب جدیدی ایجاد کنید.

شما هر چقدر اکانت که خواستید می‌توانید ایجاد کنید اما این نکته را بدانید که پیشرفت در بازی‌ها را نمی‌توانید به اکانت دیگر منتقل کنید.

با تشکر از شما دوست عزیز که تا آخر این مقاله همراه ویولت گیمرز بودید. امیدواریم آموزش ساخت اکانت ایکس باکس برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتی که در حین ساخت اکانت به مشکلی برخوردید یا سوالی دارید، در انتهای این مقاله در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments