تیترکمیکنقد فیلم و سریال
داغ

بررسی سریال She-Hulk: Attorney at Law

دنیای سینمایی مارول با یک سریال دیگر به میادین برگشته. اثری با معرفی کاراکتر She-Hulk. با بررسی سریال She-Hulk: Attorney at Law همراه ویولت گیمرز باشید. 

معرفی سریال She-Hulk: Attorney at Law

تعداد قسمت ها: 9

تاریخ شروع پخش : 17 آگوست 2022(26 مرداد 1401)

کارگردان: کت کویرو و آنو والیا 

نویسنده ارشد: جسیکا گائو

متاکریتیک : ۶۷ 

راتن تومیتوز : ۸۷٪

آی ام دی بی : ۵.۱

خلاصه داستان: جنیفر والترز وکیل دادگستری و فامیل بروس بنر طی حادثه ای تبدیل به She-Hulk می شود. حال باید زندگی خود را به عنوان شی هالک بگذراند و با مشکلاتش روبرو شود…

این بررسی دارای اسپویل می‌باشد. 

بروس بنر و جنیفر والترز درحال تمرین
بررسی سریال She-Hulk: Attorney at Law

بررسی تغییرات سریال :She-Hulk Attorney at Law نسبت به دنیای کامیک

اول از همه اوریجین یا سرگذشت شی هالک در این سریال دست‌خوش تغییراتی شده. در دنیای کامیک های مارول جنیفر والترز دختری خجالتی بود که در 17 سالگی مادرش را در یک سانحه رانندگی از دست داده بود. او که با پدرش زندگی می کرد, توسط افرادی که با پدرش, ویلیام موریس والترز که یک کلانتر بود, مشکل داشتند مورد حمله قرار گرفت و دچار خونریزی شدیدی شد. پس از این حادثه کسی نبود که خون او با گروه خونی جنیفر همخوانی داشته باشد. به همین دلیل بروس بنر مجبور شد برای نجات جان او خود خود را اهدا کند. در نتیجه این خون باعث شد که جنیفر والترز تبدیل به شی هالک شود. 

اما در سریال خبری از دختری خجالتی نیست و جنیفر والترز وکیلی نسبتاً با اعتماد به نفس هستش. در سریال پس از یک سانحه رانندگی به طور اتفاقی از سر زخمی بروس به دست جنیفر خون می چکد و با ورود چند قطره خون حاوی گامای بروس ,جنیفر به شی هالک تبدیل می شود. والدین جنیفر والترز هم با تغییرات زیادی همراه هستند. مادرش زنده مانده و پدرش نیز اصلا کلانتر نیست و شغلش هم معلوم نیست. یکی دیگر از تغییرات سریال نسبت به دنیای کامیک های مارول مربوط به لقب جدید هالک می باشد. لقب او از پروفسور هالک به اسمارت هالک یا هالک باهوش تغییر یافته که البته به گفته خودش این اسم انتخاب او نبوده است.

شی هالک درحال شکستن دیوار چهارم
بررسی سریال She-Hulk: Attorney at Law

همچنین بخوانید:  بررسی سریال Moon Knight

اما از وفاداری های سریال هم بخواهیم بگوییم باید به شکستن دیوار چهارم توسط جنیفر والترز اشاره کنیم. این ویژگی بیشتر با ددپول شناخته می شود. اما در دنیای کامیک شی هالک چندین سال پیش از ددپول این کار را انجام می داده است. شی هالک در کامیک های مارول حتی می دانست که یک شخصیت کامیک بوکی است و در بعضی از شماره های کامیک های خود از شخصیت پردازی و طرح داستان گله می کند همانطور که در قسمت پایانی این سریال نیز همین اتفاق افتاد. 

بررسی کاراکتر های مهمان سریال She-Hulk: Attorney at Law

این سریال از کاراکتر های فرعی متعددی برخوردار است که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. اول از همه از تایتانیا استورمز شروع کنیم. این کاراکتر در دنیای کامیک قدرت های خود را از دکتر دووم گرفته است و حضور او می تواند پیش زمینه ای برای دکتر دووم در دنیای سینمایی مارول ایجاد کند. تایتانیا بجز حسودی کردن و ضربه زدن به شی هالک ویژگی دیگری نداشته و کاراکتری بسیار سطحی است. وانگ دیگر کاراکتر مهمان این سریال فقط به درد فراری دادن ابومینیشن و شکایت کردن از شعبده باز ها خورد و در پایان سریال باز هم مارول طبق معمول برای اثری دیگر راه باز کرد. امیل بلانسکی ملقب به ابومینیشن دشمن دیرینه هالک نیز در این سریال حضور تقریباً پررنگی دارد. امیل بلانسکی در این سریال از شروری خشمگین به مردی آرام تبدیل شده که پس از آزادی مشروطش به دیگران درس اخلاق و کنترل خشم می دهد. 

جنیفر والترز در فرم انسانی
بررسی سریال She-Hulk: Attorney at Law

مت مورداک ملقب به دردویل که در تریلر های سریال تبلیغات زیادی روی آن شده بود فقط در یک قسمت حضور داشت و در قسمت پایانی هم چند ثانیه ای بود. مت مورداک در اینجا هم شغل وکیلی خود را دارد و برای محافظت از موکل خود تبدیل به دردویل هم می شود. جالب است که مت خیلی سریع عاشق جنیفر هم شده و شب را در خانه او می ماند. به طور کلی حضور دردویل در این سریال صرفا جنبه تبلیغاتی برای سریال خودش یعنی Daredevil Born Again و جذب مخاطب برای سریال شی هالک داشت. درباره لباس دردویل که بحث های زیادی پیش از پخش سریال در این باره شده بود هم لباس تقریباً وفاداری به کامیک های اولیه او داشت و به دلیل استفاده در شب و فضای تاریک رنگ زرد زشت آن زیاد به چشم نیامد. 

بررسی ایستراگ های سریال She-Hulk: Attorney at Law

سریال She-Hulk: Attorney at Law هم مثل تمامی آثار دنیای سینمایی مارول دارای ایستراگ های متعددیست. در قسمت دوم سریال در صفحه سایت خبری ای که جنیفر والترز آن را می خواند خبری با عنوان مردی با پنجه های فلزی در بار دعوا راه انداخت، وجود داشت. که این خبر به ولورین/لوگان اشاره داشت. همچنین در قسمت هشتم هم ایستراگی از ولورین بود و پس از تایید شدن حضور این شخصیت در فیلم ددپول 3 این سریال نیز آن را به نوعی دیگر تایید کرد. در قسمت دوم در ایستراگی دیگر به سلستیال ها و فیلم Eternals نیز با عنوان خبری چرا مجسمه مردی غول پیکر از اقیانوس بیرون زده اشاره شد. 

جنیفر والترز درحال مصاحبه برای استخدام
بررسی سریال She-Hulk: Attorney at Law

یکی دیگر از ایستراگ های سریال به کامیک های خود شی هالک بود. در کامیک ها شی هالک از کامیک بوک های شخصیت های مختلف به عنوان منبع تحقیق درباره قهرمانان و افراد شرور استفاده می کرد. در سریال نیز در دفتر کار جنیفر والترز اتاقی دیده می شود که پر از کامیک بوک های شخصیت هایی همچون هالک, مون نایت, کاپیتان آمریکا, مرد آهنی و ثور دیده می شود. در دنیای کامیک های مارول, خود کمپانی انتشارات مارول نیز وجود دارد که داستان های زنگی قهرمانان را به صورت کامیک بوک منتشر می کند. حال به نظر می رسد در MCU نیز این انتشارات وجود دارد. 

یکی دیگر از اشارات در قسمت چهارم مربوط به کاراکتر Ghost Rider می شود. در این قسمت فردی به اسم دانی بلیز وجود دارد که اسمش شباهت زیادی به جانی بلیز دومین گوست رایدر مارول دارد. به نظر می رسد که اسم دانی بیلز مخلوطی از جانی بیلز, دومین, و دنی کچ, سومین گوست رایدر دنیای مارول, است. همچنین در این قسمت به جهنم و اسم جیک اشاره می شود که یکی از اسم های مفیستو است. با توجه به ارتباط مستقیم جهنم و مفیستو با گوست رایدر گویا مارول اینگونه جای پای این کاراکتر محبوب را به MCU باز می کند. 

 

جنیفر والترز در دادگاه امیل بلانسکی
بررسی سریال She-Hulk: Attorney at Law

در قسمت هشتم این سریال به هالک قرمز نیز اشاره می شود که اشاره ای به ژنرال راس و سریال Thunderbolts است. در طول این سریال نیز مانند سریال مون نایت بارکد هایی گنجانده شده بود که مربوط به کامیک های مختلف شی هالک می‌شد. 

 

بررسی فنی سریال She-Hulk: Attorney at Law

این سریال از حیث فنی و جلوه های ویژه بصری و کامپیوتری بسیار ضعیف و کارتونی عمل می کند که در قسمت آخر خود نیز به این مورد و نبود بودجه و نیروی کار کافی اشاره می کند. از نظر کارگردانی تقریباً همرده با دیگر آثار دنیای سینمایی مارول عمل می کند و گاهی از متوسط بهتر و گاهی هم ضعیف تر است. فیلمنامه سریال She-Hulk: Attorney at Law برای یک اثر کمدی که خودش را هم به سخره می‌گیرد، تقریباً قابل قبول است اما به عنوان یک فیلمنامه ضعیف عمل می کند و بسیار پر حفره و باگ است. جوک های این سریال هم در بعضی قسمت ها قابل قبول و در بعضی قسمت ها بسیار ضعیف و بی مزه کار شده بودند و در کل روند سینوسی داشتند. در بخش بازیگران تاتیانا ماسلانی به عنوان جنیفر والترز بازی قابل قبلی از خود به جای می گذارد. بقیه بازیگران سریال از متوسط و قابل قبول بالاتر نمی روند. و در کل نقش خود را در کمدی بودن سریال به طور قابل قبولی انجام می‌دهند. 

 

شی هالک و وانگ در دادگاه
بررسی سریال She-Hulk: Attorney at Law

.در کل She-Hulk: Attorney at Law سریالی نسبتاً ضعیف و بی اهمیت از دنیای سینمایی مارول بود. که در پایان سریال راه را برای سریال Daredevil Born Again و اثری با محوریت جنگ جهانی هالک و احتمالا اثری دیگر با وانگ و ابومینیشن باز کرد. جالب ترین بخش این سریال در قسمت پایانی آن بود که مارول به ضعف ها و اشتباهات خود اشاره می کرد. به عنوان مثال شی هالک گفت که داستان شخصیت ها اورجینال نیست و از قهرمانان دیگر گرفته شده است. یا به روند تکراری داستان فیلم های مارول و نبود خون و سرعت بالای فیلم ها نیز اشاره کرد. حتی به ضعف جلوه های ویژه آثار به خطر فشرده بودن فیلم و سریال ها و نبود نیروی انسانی کافی و مونث شدن کاراکترها نیز تلنگر زد. حال سوال اینجاست; اگر مارول مشکلات و اشتباهات خود را می داند و در سریالش به آنها اشاره کرده و جوک می سازد, چرا این مشکلات را برطرف نمی کند؟

خب این بود از بررسی سریال She-Hulk Attorney at Law. امیدوارم لذت برده باشید. منتظر نظرات شما همراهان ویولت گیمرز هستیم. 

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهرناز
مهرناز
1 سال قبل

اشغال به تمام معنا …من که تا اندگیم مدافع مارول بودم بعد شی عالک ثور4 میس مارول کلا قیدشو زدم