بازیتیترمقالات بازی
داغ

راز های بازی Fallout و تمام حقیقت های عجیب مجموعه بازی فالوت که نمی دانید!

مجموعه بازی Fallout، یکی از بهترین مجموعه بازی های نقش آفرینی تاریخ است. سبک نقش آفرینی، یکی از محبوب ترین سبک ها در بین انواع سبک بازی های ویدیویی است. بیشتر بازی های این سبک، دارای رمز و راز های فراوان و حقیقت های ناگفته ای هستند. بازی فالوت هم از این قاعده مستثنی نیست و به همین دلیل، در این مقاله به راز های بازی Fallout می پردازیم. در واقع در این مقاله، تمام راز ها و حقیقت های بازی فالوت را به شما می گوییم و این مقاله مختص چند راز از یک نسخه از بازی نبوده و کامل ترین مقاله راز های بازی فالوت می باشد. پس در ادامه این مقاله، حتماََ با ویولت گیمرز همراه باشید.

Fallout

هیچ چیز به جزء صدای مرگ!

اولین راز مقاله راز های بازی فالوت، درباره همان برفک های تلویزیون است. تاکنون جلوی تلویزیون های قدیمی که وقتی سیگنالی نداشتند و برفکی میشدند نشسته اید؟ صدای نویز عذاب آوری که از آن ها پخش می شد، روح آدم را خراش میداد. اکنون شرکت والت تک اومد و بهترین موزیسین ها از هر ژانری را در والت 92 جمع و صدای این نویز را برای شان پخش کرد. والت تک، این کار را برای این انجام داد تا ببیند این صدا چه تاثیراتی بر روی روح و روان آن ها می گذارد.

در واقع هدف والت تک از این کار این بود که این افراد رو به بالاترین درجه عصبانیت برساند. میزان عصبانیت مورد نظر این شرکت، به قدری بود که آن ها حاضر شوند تا با خوشحالی هر موجود جنبنده‌ای رو به قتل برسانند. اگرچه این آزمایش جزء شیطانی ترین آزمایش های شرکت والت تک نبود. این شرکت آزمایش های دیوانه کننده دیگری نیز مانند پروژه FEV داشت. در ادامه راز های بازی Fallout، باز هم از آزمایش های شیطانی شرکت والت تک به شما خواهیم گفت.

fallout 3

حقایقی درمورد NPC مخفی در Fallout 3

اگر در شروع بازی Fallout 3‌ جزئیات مختلف بازی را دیده باشید، پس احتمالا شخصیتی که در بالای درب شهر Megaton قرار دارد و نگهبانی می‌دهد را دیده‌اید. شما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید این کاراکتر را ملاقت کنید زیرا همیشه آنجاست و هیچ راهی برای رسیدن به آنجا وجود ندارد. البته نه برای PC بازان چون کسایی که در کامپیوتر بازی را انجام دادند، برای دسترسی به آن بخش در قسمت کنسول بازی عبارت “tcl” را تایپ کردند تا بتوانند از همه چیز رد شوند و پرواز کنند.

وقتی که او را در بالای درب مگاتان پیدا کنید و شروع به صحبت کنید، از شما سوالاتی از قبیل اینکه چگونه او را پیدا کردید می‌پرسد! این راز کوچک و جالب که توسط سازندگان بازی Fallout قرار داده شده، فقط برای کاربران PC در دسترس بود. این راز، در بین راز های بازی Fallout و دیگر بازی ها بسیار جالب است.

پادشاه سوسک ها، رازی در بازی Fallout

پادشاه سوسک ها، یکی دیگر از راز های بازی Fallout 3

در بازی Fallout 3‌ در یکی از مناطقی که وارد شدن به آن کمی سخت است، می‌توانید محل پادشاهی سوسک‌ها و دیگر موجودات خطرناک را ببینید. کاملا واضح است که این مرد عقل خود را از دست داده است، اما با این حال کنترل سوسک‌ها را در دست دارد.

از بین بردن او و یارانش کار دشواری نیست. البته اگر مهمات لازم و سلاح های خوبی با خود همراه داشته باشید، می توانید از پس این کار بر بیایید. وقتی که به محل زندگی او برسید، می‌توانید یک مینی نوک را که مخفی کرده است بردارید. علاوه بر آن، همانطور که در عکس پیداست، یک مینی گان با خود همراه دارد که می‌توانید آن را هم بردارید. در کل می توان گفت هدف سازندگان از قرار دادن این مرحله فرعی در بازی نشان دادن کارهایی است که سرزمین برهوت با افراد انجام می‌دهد و آن‌ها را به آخرین درجه دیوانگی می‌رساند. پادشاه سوسک ها، یکی دیگر از راز های بازی Fallout می باشد که واقعا عجیب است.

زندگی گیاهی، آزمایش شیطانی دیگری از والت تک در راز های فالوت

همه می‌دانیم که شرکت والت تک به خاطر آزمایشات شیطانی اش روی مردم بی‌گناه معروف است. والت 22 نیز از این قضیه جدا نیست! وقتی شما وارد والت 22 بشوید با موجودات پوشیده از گیاه رو به رو می‌شوید در والت 22 دانشمندان آزمایش هایی روی گیاهان انجام دادند تا آن ها را تبدیل به موجودات زنده و جنبنده کنند. میزبان این آزمایش ها انسان ها بودند و هدف دانشمندان این بود که عمر گیاهان را در زیر زمین افزایش دهند اما در نهایت تمام مردم این والت تبدیل به سربازان گیاهان شدند. این نیز یکی دیگر از آزمایش های شیطانی شرکت والت تک و راز های بازی Fallout بود.

fallout 4

ورود کودکان ممنوع!

اگر هنگام انجام بازی Fallout: New Vegas به محیط بازی دقت کرده باشید، کودکان بسیار کمی را می‌بینید. به جز تعدادی که در Freeside هستند. در حقیقت توسعه دهندگان قصد داشتند تا همانند بازی Fallout 3 پرک Child at Heart را در بازی قرار دهند، اما به دلیل کمبود کودکان در بازی از آن صرف نظر کردند.

اما سوال اصلی اینجاست که بقیه کودکان کجا هستند؟! آیا آن‌ها دور از تمام هیاهوی دنیای بیرون در جایی امن مخفی شده‌اند؟ شاید آن‌ها در منطقه‌ای قرار دارند که بازیکن تحت هیچ شرایطی به آن دسترسی ندارند. اما تئوری ترسناکی هم وجود دارد که می‌گوید تمام آن‌ها یا کشته شده‌اند یا توسط نیروهای لژیون به بردگی گرفته شده‌اند. تئوری های مختلفی درباره این راز، در بین راز های بازی Fallout وجود دارد. اما بردگی یا مرگ آنها از دیگر تئوری ها محتمل تر است.

راز های بازی Fallout

عجیب ترین حقیقت های بازی Fallout درباره Brotherhood of Steel که نمی‌دانید!

سخت است که بخواهیم در این مقاله به راز های بازی فالوت بپردازیم و هیچ اشاره‌ای به انجمن برادری نکنیم. در این بخش از مقاله، قصد داریم تا 10 حقیقت جالب درمورد انجمن برادری بازی Fallout را شرح دهیم.

انجمن شرقی و غربی

کسانی که تمام بازی‌های Fallout را بازی کرده‌اند، به خوبی با این دو گروه و عقایدشان آشنا هستند. پس از شروع جنگ بزرگ در سال 2077 انجمن برادری به منظور جمع آوری تمام تکنولوژی‌های مختلف و جلوگیری از یک جنگ دیگر تشکیل شدند. اما بعد از مدتی این گروه به دو دسته شرقی و غربی تقسیم شدند. هدف اعضای گروه غربی تنها جمع آوری تکنولوژی بود و اهمیتی به نجات بازمانده‌ها نداشتند و به سختی کسی را به گروه‌شان راه می‌دادند؛ اما در کیلومترها دورتر انجمن برادری شرقی به مردم هم کمک می‌کردند و رفتار دوستانه‌تری داشتند. درکل تفاوت این دو انجمن، یکی از راز های بازی Fallout است که در نوع خود جذاب می باشد.

راز های بازی فالوت

طرد شدگان (Outcasts)

همه اعضای انجمن برادری نمی‌توانستند آن چیزی که الدر لاینز می‌دید و اهدافی که برای آینده بشریت داشت را ببینند و درک کنند. به همین خاطر انجمن را ترک کردند و نام گروه‌شان را Outcast نامیدند. طردشدگان بیشتر دنبال کننده اهداف انجمن برادری غربی بودند و امیدوار هستند تا روزی به آن‌ها بپیوندند و وفاداری‌‌شان را نشان دهند.

اسکرایب‌ها و شوالیه‌ها

تمام اعضای انجمن برادری جنگجو نیستند و اعضای آن‌ها به دو گروه تقسیم می‌‌شوند. اسکرایب‌ها (کاتبان به فارسی) در طول زندگی‌شان به تحقیق و ساخت تکنولوژی‌های جدید برای انجمن مشغول هستند؛ اما کسانی که می‌خواهند بجنگند به شوالیه‌ها می‌پیوندند. اسکرایب‌ها در سه مجموعه تحقیق درمورد آرمور، تحقیق درمورد سلاح‌ها و تاریخ‌نویسان فعالیت می‌کنند. شوالیه‌ها درجات نظامی دارند که از شوالیه به پالادین می‌رسند.

عجیب ترین حقیقت های بازی Fallout

فقط تکنولوژی!

بازی Fallout 4 سعی داشت که نشان دهد انجمن برادری قصد دارد تا تمام شهر را بگیرد و تمام مخالفانش را از بین ببرد، اما چیزی که فراموش کرده بود آن را در بازی قرار دهد، علاقه انجمن به تکنولوژی بود! آن‌ها به نقاط مختلف می‌رفتند تا تکنولوژی‌های مختلف را پیدا کنند و آن‌ها را برای خودشان ببرند، اما اگر نتوانند تکنولوژی را درک کنند، آن را نابود می‌کنند. همانند کاری که می‌خواهند با Institute انجام دهند.

راجر مکسن، بنیان گذار انجمن برادری بود

همانند گروه‌های دیگر و انجمن‌های مختلف که یک بنیان گذار داشتند، انجمن برادری هم توسط راجر مکسن تشکیل شد. او قبل از شروع جنگ بزرگ یکی از کاپیتان‌های ارتش آمریکا بود. مکسن در یک پایگاه نظامی با پروژه FEV برخورد کرد و هنگامی که فرمانده‌اش ذهنش را از دست داد، دانشمندان آن‌جا را مورد بازجویی قرار دارد و متوجه شد که دولت آن‌ها را مجبور به انجام این آزمایشات کرده است. بعد از اینکه مکسن حقیقت را فهمید، فرمانده‌اش خودکشی کرد و باعث شد تا مکسن علیه ارتش و دولت شورش کند. هنگامی که بمب‌ها پرتاب شدند، مکسن دنبال راهی گشت تا تکنولوژی‌های مختلف را برای آیندگان حفظ کند و اینجا بود که انجمن برادری تشکیل شد.

راز های عجیب بازی Fallout

اولین مقر اصلی انجمن برادری در لاست هیلز بود

طرفداران قدیمی بازی‌های Fallout می‌دانند که مقر اصلی انجمن برادری که توسط راجر مکسن پیدا شد پناهگاه(منظورم والت نیست) لاست هیلز در کالیفرنیا بود که می‌توانید در نسخه اول بازی آن را مشاهده کنید. راجر مکسن این مکان را بعد از جنگ بزرگ در یکی از گشت‌هایش با بقیه برادران پیدا کرد. در ابتدا تصمیم گرفته شد تا مردم عادی هم به این مکان راه داده شوند، اما بعد از مرگ راجر مکسن درهای پناهگاه بر روی افراد غریبه بسته شد.

آرتور مکسن در Fallout 4 و Fallout 3 حضور دارد

اگر Fallout 4 را بازی کرده باشید می‌دانید که آرتور مکسن، رهبر انجمن برادری است و خیلی از اعضا حرف‌های او را قبول دارند. اما کمی قبل‌تر در سال 2277 او فقط یک بچه است و در Citadel زندگی می‌کند، که شما می‌توانید در بازی Fallout 3‌ او را ملاقات کنید. کار‌هایی که مکسن در آن دوران انجام داد را شما نمی‌توانید ببینید اما وقتی با شما ملاقات کند درمورد تکنولوژی پیشرفته Enclave صحبت می‌کند.

آرتور مکسن جوان‌ترین الدر در تاریخ انجمن است!

الدر‌ها در انجمن برادری وظیفه رهبری گروهی از سربازان و اسکرایب‌ها را بر عهده دارد و اهداف مشخصی را دنبال می‌کند، معمولا تمام الدر‌ها پیر هستند، اما در این میان آرتور مکسن به دلیل هوش و قدرت بدنی بالا توانست به این مقام دست یابد. بعد از مرگ الدر لاینز و سارا لاینز، اون در سن 15 سالگی به مقام الدر رسید. در همان سن در زمینه‌های کار با اسلحه و لاجستیک مهارت بالایی داشت. به واسطه مهارتی که در مذاکره کردن داشت، توانست Outcast ها را با دیگر اعضا متحد کند تا در مقابل نیرو‌های Enclave‌ قرار بگیرند.

راز های بازی Fallout

انجمن برادری همانند یک کشور است

آرتور مکسن در بازی Fallout 4 سعی دارد تا مسیر جدش (راجر مکسن) را طی کند. در این راه تکنولوژی‌های مختلف را پیدا می‌کند و افراد غریبه را به انجمن راه می‌دهد و یک ارتش مرگبار درست می‌کند. همین موضوع باعث شد که بگوییم این سازمان فراتر از یک انجمن است و اهداف بلند مدتی دارد. در ترمینال‌های مختلف، از انجمن برادری به عنوان یک کشور یاد شده است که بر سرزمین برهوت و مشترک‌المنافع حکمرانی می‌کند. آن‌ها زندگی مردم را کنترل نمی‌کنند؛ اما همانند حافظان صلح عمل می‌کنند و نمی‌گذارند تکنولوژی پیشرفته به دست افراد نالایق بی‌افتد.

انجمن برادری غربی متلاشی شده است!

در حالی که آرتور مکسن انجمن برادری شرقی را تقویت می‌کرد، انجمن غربی روز به روز در حال از بین رفتن بود. انجمن برادری در بازی Fallout 2‌ بعد از مطلع شدن از وجود Envlave وارد یک قرنطینه شد و همین موضوع باعث از بین رفتن ارتباطات بین مکان‌های مختلف شد و تاثیرات منفی بر روی کار‌هایشان گذاشت. در بازی Fallout New Vegas انجمن برادری غربی را در یک مخفی گاه که کمتر کسی از آن خبر دارد می‌بینیم. آن‌ها به دلیل تلفات زیادی که در جنگ با NCR داشتند، در آن‌جا مخفی شدند و منتظر روز‌های بهتر شدند.

ساختمان پنتاگون، پایگاه انجمن برادری می باشد

ساختمان Citadel در بازی Fallout 3 که انجمن برادری از آن به عنوان پایگاه‌شان استفاده می‌کنند، در واقعیت همان ساختمان پنتاگون در آمریکا است. به دلیل خرابی‌هایی که بعد از جنگ بر سر آن آمد، انجمن برداری از قسمت زیرین آن بهره برداری کردند.

راز های عجیب بازی Fallout

راز پشت Marked Men در بسته الحاقی Lonesome Road

در بین تمام راز های بازی Fallout، یکی از راز های جالب این مجموعه در بسته الحاقی Lonesome Road وجود دارد. در بسته الحاقی Lonesome Road شما Divide را جستجو می‌کنید و با موجودات مختلف که قصد حمله به شما را دارند روبه‌رو می‌شوید. این مکان به نبردهای زیاد بین NCR و Legion معروف است و شما در طول مسیرتان با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. اگرچه گیمر‌های کمتری راز پشت این کاراکترها را در Fallout فهمیدند. این موجودات زمانی سربازان دو طرف بودند و با یکدیگر مبارزه می‌کردند؛ اما به دلیل موشک‌های زیر زمینی که منفجر شدند، دو طرف Divide برای همیشه بسته شد. گرد و غبار آغشته به تشعشعات پوست سربازان را سوزاند و روح و روان آن‌ها را برای همیشه از بین برد.

آن‌ها تبدیل به گول شدند و به همین خاطر هیچوقت پیش انسان‌ها برنگشتند. آن‌ها نمی‌توانستند حجم نفرت و خشم مردم نسبت به خودشان را تحمل کنند و برای همیشه در Divide ماندند. سال‌ها می گذشت و آن‌ها از درد روحی و جسمی رنج می‌بردند. دوستی و دشمنی بین آن‌ها بعد از حجم عظیم انفجارها از بین رفت و کسانی که زمانی از آن‌ها به عنوان انسان یاد می‌شد، تبدیل به هیولاهایی شدند که به هیچ چیز رحم نمی‌کردند. اگر این راز برای تان جالب بود، در ادامه با دیگر راز های مجموعه Fallout همراه ویولت گیمرز باشید.

گوشت قهرمانان از ترسناک ترین راز های بازی Fallout

در بازی Fallout: New Vegas چهار شخصیت بزرگ و سازنده وجود دارند که دنبال کنندگان زیادی دارند و در میان مردم بسیار شناخته شده هستند. به لطف جزئیات زیاد و قابلیت‌های مختلف این بازی، شما می‌توانید به عنوان یک آدمخوار (Cannibal) چهار شخصیت اصلی بازی که شامل کینگ در Freeside، سیزار در Fort، رئیس‌جمهور کیمبال در Hoover dam و رابرت هوس در Lucky 38 می‌شوند را به قتل برسانید و بعد از آن‌ها تغزیه کنید. البته بهتر است اگر قصد همچین کاری را از روی کنجکاوی دارید، مراحل مختلف را انجام دهید، چون اینکار باعث از بین رفتن اکثر مراحل اصلی بازی می‌شوند و دیگر کاری برای انجام دادن وجود ندارد.

تمام راز های بازی Fallout

راز منطقه Camp Searchlight، حقیقتی ترسناک دیگری در بین راز های بازی Fallout

یکی از راز های ترسناک Fallout در بین تمام راز های بازی فالوت، درباره منطقه Camp Searchlight می باشد. یکی از مناطق پر مخاطره بازی Fallout: New Vegas قطعا کمپ سرچ‌لایت است که داستان جالب و دردناکی پشت آن خوابیده است. مردمی که زمانی در این منطقه زندگی می‌کردند توسط تشعشعات رادیواکتیوی به بیماری‌های مختلفی مبتلا و در نهایت تبدیل به گول شدند. نکته جالبی که در مورد آن وجود دارد این است که این مردم قبلا سرباز‌های NCR‌ بودند.

باعث و بانی تمام این مشکلات سربازان لجین بودند. آن‌ها توانستند مسیر امنی به کمپ را پیدا کنند و مواد رادیواکتیوی را در آن منطقه پخش کنند تا اینکه در نهایت گردان بزرگی از سربازان NCR‌ کشته یا تبدیل به گول شدند. سربازان لیجن که از این عمل شرورانه خود راضی بودند، می‌توانستند به راحتی نابود شدن تدریجی سربازان NCR را ببینند و هیچ حس بدی در مورد خودشان نداشته باشند.

راز جنگ ستارگان بازی Fallout

جنگ ستارگان در راز های بازی Fallout

کسی هست که از راز های جنگ ستارگان خوشش نیاید؟ من که این چنین فکر نمی کنم. کهکشانی که خیلی دور است بسیار نزدیک تر از آنچه که فکر می‌کنیم بنظر می‌رسد. این شامل دنیای اخرالزمانی fallout nv هم می‌شود. این بازی صحنه‌ای را نمایش می‌دهد که هر طرفدار قدیمی جنگ ستارگان آن را تشخیص می‌دهد و از این ادای احترام خوشحال می‌شود و حتی شاید به یاد آن لحظه ناراحت کننده اول فیلم بی‌افتد و ناراحت شود.

اگر پرک wild wasteland را داشته باشید و در نیپتون باشید، با دو جسد به نام های Owen و beru روبه‌رو می‌شوید. طرفداران این دو شخص را به عنوان عمو و عمه لوک اسکای‌واکر می‌شناسند. هنگامی که آن‌ها در جستجوی r2-d2 و c-3po در فیلم اصلی بودند توسط امپراتوری کشته شدند و این صحنه دلهره آور در فیلم را خلق کردند. قرار دادن این ایستراگ در بازی یک ادای احترام به فیلم آن است.

آیا قرار بود داستان Fallout 3 قبل از نسخه اول جریان داشته باشد؟

اگر از طرفداران قدیمی بازی Fallout باشید، می‌دانید که اولین نسخه در سال 1997 توسط شرکت اینترپلی ساخته شده است و گرافیک و گیم پلی آن شباهتی به نسخه سوم و نسخه‌های بعدی ندارد. این بازی از خیلی جهات در نشان دادن دنیای پسا آخرالزمانی Fallout خوب عمل کرد و از لحاظ خط زمانی مشکلاتی به وجود نیامد. اگر نسخه‌های اول و دوم را بازی کرده باشید، با اتمسفر جذاب بازی آشنا هستید. در این دو نسخه به سختی می‌توان یک گروه بزرگ و سازمان یافته از مردم را دید که در کنار هم زندگی می‌کنند. همه چیز از بین رفته است و کسانی که باقی مانده‌اند برای ساخت دنیایی بهتر تلاش می‌کنند، همانند بنیان گذاران NCR.

راز های بازی Fallout به زمان نیز مربوط می شوند! حرکت در خلاف جهت زمان!؟

پس می‌توان گفت، محیط بازی Fallout 3 که این همه جلوتر از نسخه یک و دو است، نمی‌تواند آنقدر نابود شده باشد. اگرچه دنیای Fallout بعضی از قوانین دنیای واقعی را نقض کرده است، اما باز هم چنین چیزی حتی برای دنیای Fallout کمی غیر منطقی است. در سال‌های گذشته شایعاتی پخش شدند، مبنی بر اینکه نسخه سوم بازی که توسط بتزدا ساخته می‌شود، روایتگر وقایع قبل از نسخه یک باشد. (چیزی حدود 45 – 50 سال قبل)

اگر اینگونه ساخته می‌شد قطعا بیشتر متقاعد کننده بود و پلیرهای این بازی در دو جبهه قرار نمی‌گرفتند. در هر صورت این موضوع یک تئوری است، اما احتمال می‌رود که حقیقت داشته باشد.

طرفداران معتقدند که روند ساخت بازی قبل از انتخاب و قرار دادن خط زمانی شروع شده بود و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل، قرارگیری انجمن برادری و آنکلیو به عنوان جناح‌های مختلف بازی شد که در نهایت در اخرین ماه‌های ساخت پروژه در بازی قرار گرفتند؛ البته این موارد از طرف هیچکسی تایید نشده‌اند و در حد شایعه هستند!

موارد مختلف زیر شامل وقایعی است که برخلاف خط زمانی در بازی بودند:

شخصیت‌های Tenpenny ،Riley و Moriarty از مهاجران قبل از جنگ به آمریکا بودند، زیرا لهجه آن‌ها با مردم آمریکا متفاوت بود. با توجه به خط زمانی آن‌ها نمی‌توانند این لهجه را داشته باشند، زیرا فرزندان مهاجران هستند و به همین دلیل لهجه‌شان نمی‌تواند تفاوتی با بقیه داشته باشد. اگرچه رئیس گروه نویسندگان Fallout 3 گفته است: “مهاجرت تنپنی نشان دهنده وضعیت اسفناک بریتانیای بعد از جنگ است که حتی از آمریکا هم بدتر است.” با این حال منطقی به نظر نمی‌رسد، اما کاراکتر تنپنی از لحاظ قرار گرفتن در خط زمانی مشکلی ندارد.

مورد بعدی فاسد نشدن غذاها است. هیچ دلیل منطقی برای این موضوع وجود ندارد، اما می‌توان گفت با پیشرفت تکنولوژی و گذر زمان در دنیای Fallout، خوراکی‌ها به گونه‌ای ساخته شدند تا برای همیشه دوام بیاورند!

مورد سوم حرف‌های Manya در مورد پیدایش مگاتان توسط پدربزرگش است، درصورتی که مگاتان سریعا بعد از جنگ ساخته شد. او می‌گوید که وقتی بچه بود، پدربزرگش شهر را ساخته بود. او 60 ساله است و دو نسل بزرگتر است و این مدرک نشان می‌دهد که بازی بلافصله بعد از جنگ تنظیم شده است.

با توجه به موارد بالا و موارد دیگر که اکثر پلیرها می‌دانند، می‌توان نتیجه گرفت، بتزدا قصد داشته تا با قرار دادن این وقایعی که برخلاف خط زمانی هستند، بازی را جذاب‌تر جلوه بدهد.

نوشابه نوکا کوالا Nuka Cola بازی Fallout

راز هایی از Nuka Cola در بازی Fallout

یک نوشیدنی و یکی از نمادهای سری فالوت همین نوکا کولا می باشد. نوکا کولا قبل از اینکه کره زمین مان طعم ده ها بمب اتم ویران کننده را بچشد و تقریبا نابود شود، یکی از محبوب ترین برند های نوشیدنی در ایالت متحده بوده است. نوکا کولا در سال 2044 اختراع میشود. نوکا کوالا توسط فردی به اسم جان کالب(John caleb) با وجود درصد بالای قند و ناسالم بودن اش در آمریکا طوفانی به پا می کند. نوکا کوالا در تمام ایالات متده پیدا می شده است. حتی 200 سال بعد از نابود شدن دنیا با بمب اتم، می شود نوکا کوالا را در گوشه و کنار جهان بازی فالوت پیدا کرد. این نیز یکی از راز های بازی Fallout بود که زیبایی خاص خودش را دارد.

جالب است بدانید انواع مختلفی از نوکا کولا با تاثیرات مختلف در بازی یافت می شود. برخی از این نوکا کوالا ها بسیار کمیاب می باشند. در هر سری تقریباََ یک یا چند نوع جدید با تنوع وجود دارد. مخصوصاََ در بازی Fallout 4 که یک بسته الحاقی نوکا کولا برای آن منتشر شد. در بازی فالوت می توانید پرک ساخت نوکا کولا را باز کرده و آن را بسازید.

صداگذار Master

آقای Jim Cummings که وظیفه گویندگی برای شخصیت مستر در بازی Fallout 1 رو بر عهده داشته، قبلا به بیمارستان‌ها زنگ می‌زده و با کودکانی که مریض بودند صحبت می نموده است. ایشان گوینده بیش از 400 تا شخصیت مختلف هست که به جای شخصیت‌های Winnie The Pooh و Tigger هم صداگذاری کرده است!

Red Rocket فالوت 4

داستان ترسناک Lone Wolf Radio

ایستگاه Lone Wolf Radio یکی از مکان‌های فالوت نیو وگاس است که در شمال Canyon Wreckage قرار دارد. این خانه رها شده است، اما داستان مرموز و ترسناک آن در مورد یک شخصیت و یک کوئست است که از بازی حذف شده است. قرار بود این مکان تبدیل به خانه Lone Wolf، یکی از روانی‌ترین و فاسدترین شخصیت‌های کل سری باشد.

او با استفاده از سیستمی که در اختیار داشت می‌توانست برنامه رادیویی خود را اجرا کند که چیزی جز صداهای نامفهوم و دیوانه وار نبود. این برنامه به صورت روزانه اجرا می‌شد و تا ساعت 11 شب ادامه داشت؛ تا اینکه متوقف می‌شد. بعد از آن Lone Wolf به همراه یک کودک باز می‌گشت. هر شب یک کودک جدید با خودش می‌آورد و هر شب این جمله را تکرار می‌کرد: “همه رفته‌اند، تو تنها هستی، بگذار همه چیز تمام شود.” بعد از آن که این جملات را تکرار می‌کند، کودک را به طرز وحشیانه‌ای به قتل می‌رساند.

گوش کردن به رادیو در ساعت 3 صبح باعث افزوده شدن یک کوئست به نام “Little Dead Riding Hood” می‌شود. که در آن، کوریر باید لون ولف را پیدا کند و یا او را بکشد یا به او در کشتن و پیدا کردن کودکان دیگر ملحق شود. ملحق شدن به او باعث اضافه شدن یک پرک بود که به کوریر اجازه می‌داد کودکان دیگر بازی را به قتل برساند.

این شخصیت به همراه پرک و کوئستش از بازی حذف شدند و دلیل آن هم ماهیت شیطانی و شوکه کننده آن بود. اگرچه در آبسیدین چند صدای مختلف برای این ایستگاه رادیویی ضبط شده بود که صدای شبیه سازی شده کشتن کودکان هم در آن بود. تنها چیزی که از Lone Wolf باقی ماند، یک خانه رها شده بود که پلیر می‌تواند در آن زندگی کند.

طبق چیزی که در ویکی مربوط به Lone Wolf Radio نوشته شده است، Dini McMurry که دیزاینر این مکان است می‌گوید: داستان خاصی درمورد این مکان وجود ندارد و زمانی محل زندگی کسی بود که در آن به همه چیز ایراد می‌گرفت. شخص دیوانه‌ای بود که در مورد جهان، دولت و … تئوری توطئه داشت. ایده چنین شخصیتی در زمانی که به دانشگاه Oregon می‌رفتم شکل گرفت. هر یکشنبه شخصی در جایی می‌ایستاد و با میکروفونی که داشت در مورد دولت و چیزهای دیگر حرف‌های بیهوده می‌زد.

کارگردان بازی، Joshua Sawyer، در یک جلسه Q&A داستان ترسناک مربوط به Lone Wolf را رد کرد و معتقد است که داستان مربوط به او حقیقت ندارد!

راز های بازی Fallout

راز های Pumpkin House!

یکی از جذاب ترین مکان های بازی Fallout 76 همینجاست! خانه ای که تم هالووین دارد. این خانه در سال 1978 ساخته شد و توسط رباتی به نام Jack O’lantern مدیریت میشود. در واقع این خانه برگرفته از یک مکان در دنیای واقعی می باشد که متعلق به شخصی به نام Juseph S. Miller در ویرجینیای غربی است.

اگر اطراف خانه رو بگردید، باغ های کدو تنبل پیدا می کنید. همچنین با رباتی که در آنجا می باشد نیز حتماََ صحبت کنید. این ربات، مطالب جالب و ماموریت هایی را به شما می دهد. علاوه بر این موارد، لوت کردن خانه را هم فراموش نکنید! چرا که چیز های جالبی در این خانه نهفته است.

راز درآمد بیشتر در بازی فالوت

راز دریافت 300 gold bullion بصورت هفتگی در Fallout 76!

قطعا همه شما تاکنون به این مکان آمده اید. اما متوجه یک نکته نشده اید! برای دریافت هفتگی 300 طلا، ابتدا می بایست بخش داستانی بازی Fallout 76 را تمام کرده باشید. وقتی بخش داستانی بازی را تمام کردید، به the wyward بروید. در طبقه بالا آن جا یک مرد را می بینید که لباس جالبی نیز پوشیده است. با آن مرد صبحت کنید و گزینه اول را بزنید. او به شما پیشنهاد های مختلفی میدهد. مثلاََ در ازای 6000 caps به شما 300 تا طلا میدهد! میتوانید هفته ای یک بار برگردید از او خرید کنید. واسه کسایی که میخواهند سریع طلا جمع کنند و plan های والت 79 را بخرند، این راز بسیار مناسب است.

راز فروشنده ارزان فروش بازی Fallout 76

در گشت و گذار در نقشه بازی Fallout 76، ممکن است سوپر میوتنتی به اسم Grahm را دیده باشید. این NPC به صورت کاملاََ رندوم توی گوشه و کنار مپ ظاهر شده و بسیار کمیاب است. ممکن است در اطراف منطقه The Forest، بیشتر با این شخص دیدار کنید. این NPC در واقع فروشنده می باشد. نقشه های کمیاب، دارو، جنک های مختلف، لباس و.. می فروشد. قیمت های این فروشنده نیز نسبت به بقیه فروشنده ها، کمی پایین تر است. پیشنهاد می شود که اگر او را دیدید، حتماََ نگاهی به وسایلش بی اندازید. این NPC جالب، دیالوگ های بامزه ای نیز دارد.

راز های بازی Fallout

راز G.E.C.K. در بازی Fallout

G.E.C.K. یا به اختصار Garden of Eden Creation Kit یک دستگاه کارآمد برای استفاده در محیط‌های قحطی یا جنگ زده است. این دستگاه توسط شرکت Future-Tec درست شد و در اکثر والت‌ها قرار داده شد تا ساکنان آن بتوانند بعد از پایان دوره زندگی در پناهگاه از آن برای رونق یک منطقه استفاده کنند. این کیت توسط دکتر Stanislaus Braun توسعه داده شد و شامل امکانات لازم برای ایجاد یک شهرک پسارستاخیزی بود.

اگرچه G.E.C.K. به عنوان راه حلی معجزه آسا برای تبدیل یک منطقه نابود شده به مکانی برای زندگی تبلیغ شده بود، اما بر اساس مفروضات گوناگون در مورد جهان پس از جنگ هسته‌ای ساخته شده بود، زیرا سازندگان آن هیچ روش واقعی برای مشکلاتی که بازماندگان جنگ با آن روبه‌رو خواهند شد، نداشتند. این دستگاه در یک کیف نقره‌ای ساخته شده بود و کلمه G.E.C.K. بر روی آن نوشته شده بود. والت تک بعد از ساخت کامل این قطعه با افتخار اعلام کرد این دستگاه در نابودی هسته‌ای جهان می‌تواند به راحتی یک منطقه را تبدیل به بهشت کند. در واقع از هرچیزی که برای بقای انسان لازم بود در این دستگاه وجود داشت. از دانه و خاک سالم تا دستگاه مخصوص تصفیه آب در این کیف قرار گرفته بودند.

اکثر کتاب‌ها، مجموعه‌ای کامل از دایره المعارف و سایر اطلاعاتی که برای بقا لازم بود، در این دستگاه قرار گرفته بود. در صورتی که پناهگاهی برای دریافت این دستگاه انتخاب می‌َشد، دو G.E.C.K. دریافت می‌کرد؛ با این حال بعضی از والت‌ها، همانند والت 8 فقط یک عدد گک داشتند. پناهگاه 87 یک گک مخصوص دریافت کرد که می‌توانست ماده را در شعاع معینی خرد کند و آن را مجددا ترکیب کند تا یک فضای بکر و زنده برای شروعی دوباره ایجاد کند.

کیم کارداشیان فالوت باز

شب جمعه ماه اکتبر در سال 2010، کیم کارداشیان تولد 30 سالگی اش را در TAO Las Vegas که Fallout: New Vegas هم در این مراسم تبلیغ شده بود، برگزار کرد. اکثر اعضای خانواده او در این مهمانی حضور داشتند و مادر کیم روی فرش قرمز به دخترش افتخار کرد. کیم هم اعلام کرد علاقه زیادی به بازی‌های ویدیویی دارد و وقتی برود خانه می‌خواهد بازی فالوت نیو وگاس را انجام دهد.

باز هم تفاوت کانسپت آرت با نسخه نهایی

بر اساس کانسپت آرت‌های منتشر شده توسط بتزدا، در ابتدا داستان فال‌اوت سه با نسخه نهایی تفاوت داشت. قرار بود، هنگامی که پلیر به والت 87 می‌رسد، پدرش (جیمز) را در حال تبدیل شدن به سوپر میوتنت ببیند. از این داستان در نسخه نهایی استفاده نشد. اگرچه می‌توانست صحنه غم انگیز و دردناک‌تری را برای پلیر ها بزند.

کانسپت آرت بازی فالوت 4

داستان Lucy Grandchester یکی از ترسناک ترین راز های بازی Fallout 4

لوسی گرندچستر روح یک کودک است که در Grandchester Mystery Mansion زندگی می‌کند. او تنها فرزند مورتیشا و هانیبال گرندچستر بود. طبق افسانه‌ای، او والدین خود را به قتل رسانده بود و بعدا به یک پناهگاه نگه داری از بیماران روانی منتقل شد. او توانست در هجدهمین سالگرد تولدش از آنجا فرار کند، اما 9 روز بعد جسد آویزانش در اتاق زیرشیروانی خانه گرندچستر پیدا شد. از آن پس شبح او، این عمارت را تسخیر کرده است و البته به یک جاذبه گردشگری برای Nuka-World تبدیل شده است. شبح لوسی را می‌توان با کمی جستجو پیدا کرد، اما او بعد از دیدن شما بلافاصله ناپدید می‌شود.

راز نگهبان ابدیت بازی فالوت

نگهبان ابدیت یا Guardian of Forever یکی از Special encounter های Fallout 2 است. در این مکان یک دروازه بزرگ زمانی قرار گرفته است که به Chosen One اجازه می‌دهد به زمانی قبل از Fallout 1 سفر کند و وارد والت 13 شود. هنگامی که او وارد والت 13 می‌شود، باید حتما واتر چیپ را خراب کند تا بتواند خارج شود. بعد از تخریب واترچیپ، پیامی با این مضمون در پیپ بوی به نمایش در می‌آید:‌ شاید 100 تا 150 روز آب برای پناهگاه باقی مانده باشد، این موضوع به دلایلی به شما آرامش می‌دهد. در اینجا، chosen one علاوه بر دسترسی جزئی به مرکز فرماندهی والت، می‌تواند چند Mentats و یک سلاح انرژی منحصر به فرد را پیدا کند. این سلاح Solar Scorcher نام دارد و 20-60 واحد آسیب وارد می‌کند. بعد از خروج، تحت هیچ شرایطی امکان بازگشت وجود ندارد.

این Special encounter یک رفرنس به یکی از اپیزود‌های سریال Star trek به نام “The City on the Edge of Forever” است که Kirk و Spock را به کمک دروازه به نیویورک در سال 1920 تلپورت می‌کند.

راز های بازی Fallout

راز Revelation 9:6 در فالوت نیو وگاس

هنگامی که وارد Camp Searchlight شوید و به قسمت شرقی آن بروید، به قسمت کلیسای سرچ‌لایت می‌رسید و با یک تابلو مواجه می‌شوید که کلمات آن از جا در آمده‌اند و کلمه Revelation 9:6 را در قسمت پایین نمایش می‌دهند.

“During those days people will seek death but will not find it; they will long to die, but death will elude them.”
-Revelation 9:6

“در آن روز‌ها، مردم به دنبال مرگ هستند، اما به آن نمی‌رسند. به راحتی نخواهند مرد و مرگ از آن‌ها فرار می‌کند.”

جمله بالا بخشی از انجیل است و به این موضوع اشاره دارد که تعداد زیادی از سربازان NCR‌ به دلیل تشعشعات رادیواکتیو بالای منطقه، تبدیل به گول شده‌اند و به این راحتی‌ها نمی‌توانند از سرنوشت‌شان فرار کنند.

امیدوارم که از این مقاله نیز استفاده کرده باشید و از راز های بازی Fallout لذت برده باشید. نویسندگان وبسایت ویولت گیمرز هر روز در حال تولید محتوای با کیفیت در حوزه بازی، فیلم، سریال، انیمه و کتاب هستند. بنابر این بسیار خوشحال می شویم که اگر از دیگر مقالات وبسایت نیز بازدید کنید. مطمئن هستیم که خوشتان خواهد آمد. علاوه بر این، اگر انتقاد، پیشنهاد یا نظری راجع به وبسایت ویولت گیمرز، این مقاله یا دیگر مقالات داشتید، لطفاََ زیر همین پست برایمان کامنت بگذارید.

عجیب ترین راز های بازی های فالوت چیست؟

راز داستان Lucy Grandchester، راز داستان ترسناک Lone Wolf Radio و چند حقیقت مخفی از آزمایش های شیطانی شرکت والت تک، از عجیب ترین راز های بازی Fallout هستند. راز کودکان ناپدید شده را نیز نمی توان دست کم گرفت. اگر عجیب بودن را کنار بگذاریم، حقیقت های مخفی انجمن برادری بازی فالوت نیز بسیار جالب هستند. تمام این راز ها و حقیقت ها در این مقاله نوشته شده اند.

راز های بازی Fallout چند تا هستند؟

تمام بازی های Fallout روی هم دیگر، ده ها راز و رمز و حقیقت های پنهان دارند! از حقیقت ها و راز های انجمن برادری گرفته تا راز پادشاه سوسک ها و حتی راز عجیب نگهبان ابدیت بازی فالوت. در این مقاله تمام راز های بازی Fallout نوشته شده است.

منبع
با تشکر از RadioActiveZone بابت کمک در تهیه منابع و محتوای مقاله

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
همایون
همایون
2 سال‌ قبل

عجب مقاله خفنی! دمتون گرم
واقعا راز های جالب و عجیبی از بازی فالوت در مقاله گفتید.
خیلی حال کردم تشکر

J.C
J.C
2 سال‌ قبل

واقعا نمیدونستم راز های بازی فالوت اینقدر زیاده! لذت بردم از مقاله خیلی خوب بود. سپاس از شما آقای حیدریان و مقاله جذابتون

جلال
جلال
2 سال‌ قبل

لذت بردم

وحید
وحید
1 سال قبل

مرسی واقعا عالی بود دمت گرم خسته نباشید

ali.stop
ali.stop
1 سال قبل

مقاله خوبی بود ولی این ها تمام راز های فالوت نیستن در واقع تنها خود فالوت 4 از اونجایی که تو یوتیوب دیدم ده ها برابر این راز داره
البته بعضی هاشون افکت بودتا ایستراگ اما همون طور که گفتم مقاله خوبی بود خسته نباشید.

ali.stop
ali.stop
پاسخ به  علی حیدریان
1 سال قبل

از طریق ایمیل اطلاعات بفرستم ؟