بازیتیترمقالات بازی

بهترین بازی های ریسینگ تاریخ – از Forza تا Crash بر اساس نمرات

یکی از انواع سبک بازی ها، سبک ریسینگ است. برخی از بازی های این سبک، از جمله عناوین فرانچایز Forza Horizon یا Need for Speed، میلیون ها طرفدار دارند. در این مقاله، قرار است به دنیای بازی های ریسینگ سفر کنیم و بهترین بازی های ریسینگ را از نظر نمره ویوکریتیک، به ترتیب لیست کنیم. اگر شما هم یک گیمر ماشین باز هستید یا به صورت کلی، به سبک ریسینگ علاقه دارید، احتمالاََ از مطالعه این مقاله لذت می برید. بنابراین، در ادامه مقاله رتبه بندی بهترین بازی های ریسینگ همراه وبسایت ویولت گیمرز باشید.

همانطور که اشاره شد، لیست بهترین بازی های تاریخی که در ادامه می توانید آن را مشاهده کنید، بر اساس نمرات ویوکریتیک است. بنابراین برای مشاهده لیست کامل نمرات بازی های ریسینگ و به صورت کلی تمام بازی های ویدیویی، می توانید به سایت ویوکریتیک، بخش نمرات بروید. همچنین در این مقاله بیشتر منظور ما از بازی های ریسینگ، عناوین ماشینی آرکید، شبیه ساز و ترکیب های این دو سبک است.

بازی SnowRunner، از برترین ریسینگ های تاریخ

11. SnowRunner مخصوص آب و گِل یا حتی برف!

میانگین ویوکریتیک نمرات بازی: 84 از 100
استودیو سازنده: Saber Interactive
ناشر: Focus Home Interactive
سال انتشار: 2020

اگر دوست دارید با ماشین های آفرود، کامیون ها و تریلر های مختلف در دل جاده های کوهستانی، گِلی و برفی برانید، SnowRunner دقیقاََ برای شما ساخته شده است. این بازی، در رتبه دهم بهترین بازی های ریسینگ این مقاله قرار داشته و بهترین بازی رانندگی در شرایط سخت است. بازی SnowRunner نقشه های مختلف و تعداد زیادی کامیون، تریلر و خودرو های آفرود دارد. علاوه بر این، تعداد بسیار زیاد ماموریت ها و مراحل این بازی، یکی از ویژگی های جالب SnowRunner است.

بخش مولتی پلیر و کو-آپ و قابلیت استفاده از ماد(حتی در کنسول) از بخش هایی است که این بازی را بیش از پیش جذاب می کند. در گاراژ های مختلف بازی، امکان شخصی سازی کامل هر ماشین وجود دارد. شما می توانید از موتور و سیم بکسول گرفته تا چرخ ها و ترمز ها و… را ارتقا دهید. حتی امکان شخصی سازی بخش های تزئینی نیز در بازی وجود دارد.

Rocket League بازی برتر سبک ریسینگ

10. Rocket League

میانگین ویوکریتیک نمرات بازی: 84 از 100
استودیو سازنده: Psyonix
ناشر: Psyonix
سال انتشار: 2015

بازی راکت لیگ یا Rocket League، یک بازی فوتبال با ماشین است. این بازی، شخصی سازی بسیار خوبی داشته و برخلاف ظاهر خود، ایده جذابی دارد. گیم پلی خوب و بخش چند نفره بسیار جذاب و اعتیاد آور بخشی از ویژگی های این بازی هستند.

بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled یکی ریسینگ عالی

9. Crash Team Racing Nitro-Fueled یکی از بهترین بازی های ریسینگ

میانگین ویوکریتیک نمرات بازی: 85 از 100
استودیو سازنده: Beenox
ناشر: Activision
سال انتشار: 2019

بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled، یک نسخه بازسازی شده از Crash Team Racing می باشد که تقریباََ 20 سال قبل انتشار این نسخه منتشر شده است. این بازی محبوب کارتینگ(کارتینگ ها نیز جزء سبک ریسینگ محسوب می شوند.)، در این نسخه حالت آنلاین دارد. مسابقات جذاب و متنوع و بخش شخصی سازی خوب این بازی، باعث شده تا Crash Team Racing Nitro-Fueled به یک بازسازی بسیار عالی تبدیل شود.

اکتیویژن با توجه به اضافه کردن امکانات جدید و بازسازی کردن نسخه اصلی به بهترین شکل، توانسته با Crash Team Racing Nitro-Fueled هم دل طرفداران قدیمی کرش را راضی کند و هم گیمر های جدیدی را به سمت این بازی بکشاند. این بازی، در رتبه هشتم بهترین بازی ریسینگ تاریخ لیست قرار دارد.

بهترین بازی های ریسینگ Forza Horizon 2

8. Forza Horizon 2

میانگین ویوکریتیک نمرات بازی: 86 از 100
استودیو سازنده: Playground Games Limited
ناشر: Xbox Game Studios
سال انتشار: 2014

این بازی، اولین نسخه از فرانچایز Forza در لیست است اما آخرین اش نیست! چرا که 6 بازی Forza در این لیست وجود دارند. دومین نسخه Forza Horizon، یک ادامه باشکوه برای نسخه پیشین است که در سال 2014 منتشر شد. این بازی، با داشتن گیم پلی فوق العاده خود، گرافیک خیره کننده(با توجه به زمان عرضه)، هوش مصنوعی و صداگذاری عالی و مسابقات متنوع و زیاد، یکی از بهترین بازی های ریسینگ تاریخ است.

هر بازی Forza Horizon که منتشر می شود، طرفداران زیادی را به خود جذب می کند. نکته جالب این است که هر نسخه، مقدار زیادی نسبت به نسخه پیشین بهبود یافته و لذت یک ریسینگ شاهکار را به مخاطب می دهد. نسخه دوم این بازی نیز از این الگوی همیشگی مستثنا نیست و این بازی نیز یک شاهکار بی نظیر است.

Forza MotorSport 6

7. Forza MotorSport 6 یک شبیه ساز فوق العاده

میانگین ویوکریتیک نمرات بازی: 90 از 100
استودیو سازنده: Turn 10
ناشر: Xbox Game Studios
سال انتشار: 2015

شاید تنها عنوانی که به تواند به رقابت با فرانچایز Gran Turismo بپردازد، Forza MotorSport است. وجود بیشتر از 450 خودرو هنگام عرضه، گیم پلی فوق العاده شبیه سازی شده و گرافیک و جزئیات جذاب، از ویژگی های بزرگ Forza MotorSport 6 هستند. افکت های آب و هوا، نورپردازی مناسب و گرافیک بالای داخل خودرو ها فقط برخی از ویژگی های دیگر این بازی هستند.

سازندگان بازی Forza MotorSport 6 کاری کرده اند که حتی اگر اهل بازی های ریسینگ نباشید، از این بازی لذت ببرید. زیرا این میزان امکانات، جزئیات و بخش های مختلف در بازی های دیگری یافت نمی شود.(بیشتر منظور زمان عرضه است.) این بازی فوق العاده، نمرات بسیار خوبی کسب کرده و در رتبه هفتم لیست قرار دارد.

بازی Forza MotorSport 7

6. بازی Forza MotorSport 7

میانگین ویوکریتیک نمرات بازی: 91 از 100
استودیو سازنده: Turn 10
ناشر: Xbox Game Studios
سال انتشار: 2017

فرانچایز (فورزاموتور اسپورت و هورایزن)، در این لیست بیشترین تعداد بازی را دارد. بازی Forza MotorSport 7 نیز آخرین نسخه از سری بازی فورتزا موتور اسپورت است. سازندگان این بازی، تلاش کرده اند تا یکی از بهترین بازی های ریسینگ را مخصوصاََ در بخش شبیه ساز، بسازند. البته که قطعاََ با کسب نمره 91 از 100 و جایگاه ششم در رتبه بندی بهترین بازی های ریسینگ تاریخ، توانسته اند به هدف خود دست یابند.

Gran-Turismo-7

5. Gran Turismo 7

میانگین ویوکریتیک نمرات بازی: 91 از 100
استودیو سازنده: Polyphony Digital
ناشر: Sony Interactive Entertainment
سال انتشار: 2022

گرن توریزمو یا Gran Turismo، یکی از قدیمی ترین و بهترین فرانچایز های ریسینگ شبیه ساز است. آخرین بازی این فرانچایز، Gran Turismo 7 در رتبه پنجم بهترین بازی ریسینگ تاریخ قرار دارد. البته از نظر نمره، این بازی با Forza MotorSport 7 در یک جایگاه قرار دارد. رتبه بندی نمرات بازی های ویولت گیمرز، مانند ویوکریتیک است. یعنی در چنین زمان هایی، به تعداد بررسی ها توجه می شود. اگر بررسی ها نیز یکسان بود، تعداد نمرات 10 بازی ها مورد سنجش قرار می گیرد. اگر باز هم تعداد نمرات 10 بازی ها یکسان بود، تعداد جوایز گوتی معتبر(بهترین بازی سال) مورد نظر قرار می گیرد.(جزئیات بیشتر را درباره قوانین نمرات، رتبه بندی و دیگر موارد را در وبسایت ویوکریتیک مطالعه کنید.)

بازی Mario Kart 8 یکی از بهترین بازی های ریسینگ

4. بازی Mario Kart 8، فوق العاده سرگرم کننده

میانگین ویوکریتیک نمرات بازی: 92 از 100
استودیو سازنده: Nintendo EAD و Bandai Namco Games
ناشر: Nintendo
سال انتشار: 2014

جالب است بدانید بیشتر از دویست بازی ماریو تاکنون ساخته شده است. بنابراین، نمی توان انتظار یک بازی ریسینگ در بین این تعداد از بازی های ماریو را نداشت. Mario Kart 8، یک بازی کارتینگ(کارتینگ یکی از زیرمجموعه های ریسینگ است که در آن بیشتر نوع خودرو ها متفاوت بوده و خودرو های کارتینگ به مسابقه می پردازند.) است که به طور انحصاری در سال 2014 برای Wii U و در سال 2017 برای نینتندو سوییچ(دیلاکس) عرضه شد. این بازی، یکی از موفق ترین بازی های ماریو و نینتندو تاکنون است.

گرافیک هنری جذاب، موسیقی های شنیدنی و هیجان انگیز و از همه مهم تر، سرگرم کننده بودن فوق العاده بازی Mario Kart 8، او را به یکی از بهترین بازی های ریسینگ تاریخ تبدیل کرده است. اگر نینتندو دارید و طرفدار بازی های ریسینگ هستید، حیف است اگر این بازی فوق العاده را تجربه نکنید.

بازی Foza Horizon 5
بازی Foza Horizon 5 گرافیکی ترین ریسینگ حال حاضر

3. بازی Forza Horizon 5 یکی از بهترین بازی ریسینگ ها

میانگین ویوکریتیک نمرات بازی: 97 از 100
استودیو سازنده: Playground Games Limited
ناشر: Microsoft Studios (Xbox Games Studios حاضر)
سال انتشار: 2018

آخرین ساخته استودیو پلی گراند گیمز، تازه شروع پادشاهی Forza Horizon در بهترین بازی های ریسینگ است. سبکی که در این رتبه بندی، هر سه رتبه اول آن متعلق به سه نسخه آخر این فرانچایز می باشد. Forza Horizon 5 در رویداد Xbox & Bethesda سال 2021 معرفی شد. این بازی، در پاییز همین سال به صورت انحصاری برای پلتفرم های اکس باکس وان، اکس باکس سریز اس/اکس و کامپیوتر های شخصی عرضه شد. نمره ویوکریتیک 94، کیفیت فوق العاده این شاهکار بی نظیر را نشان می دهد.

پلی گراند گیمز در بازی Forza Horizon 3، اوج کیفیت یک بازی ریسینگ را به دنیا نشان داد. در بازی Forza Horizon 4 ثابت کرد حتی می تواند از قله ها و استاندارد های پایه گذاری شده توسط خودش، بالاتر برود. این استودیو در سال 2021 با بازی Forza Horizon 5 دوباره برگشته تا طرفداران این سبک را خوشحال و سرگرم کند. این بازی، بیشتر از 550 ماشین دارد! برای طراحی آسمان و محیط بازی از مکان های واقعی تعداد بیشماری عکس برداری شده و با استفاده از همان تصاویر، این کار انجام شده است.

بهترین بازی های ریسنگ تاریخ، 3 Forza Horizon

2. بازی Forza Horizon 3

میانگین ویوکریتیک نمرات بازی: 96 از 100
استودیو سازنده: Playground Games Limited
ناشر: Microsoft Studios (Xbox Games Studios حاضر)
سال انتشار: 2016

بازی Forza Horizon 3، یکی دیگر از شاهکار های پلی گراند گیمز، در سبک ریسینگ است. نقشه این بازی، استرالیا قرار دارد. گرافیک چشم نواز بازی(فنی نسبت به زمان خود)، گیم پلی جذاب و مسابقات متنوع برخی از دلایل موفقیت این بازی هستند. بازی Forza Horizon 2، یک ریسینگ جذاب بود. اما پلی گراند گیمز، نسخه بعدی این فرانچایز را که Forza Horizon 3 است، به سطح شاهکار ارتقا داد. البته که دو سال بعد، Forza Horizon 4 توانست حتی از این بازی نیز بسیار بهتر شود. عنوانی که در این لیست رتبه یک بهترین بازی ریسینگ تاریخ قرار دارد. در ادامه با معرفی این بازی، همراه ویولت گیمرز باشید.

بازی Forza Horizon 4 بهترین بازی ریسینگ تاریخ

1. بهترین بازی ریسینگ؛ بازی Forza Horizon 4

میانگین ویوکریتیک نمرات بازی: 97 از 100
استودیو سازنده: Playground Games Limited
ناشر: Microsoft Studios (Xbox Games Studios حاضر)
سال انتشار: 2018

فرانچایز Forza Horizon، یکی از بهترین و محبوب ترین فرانچایز های ریسینگ تاریخ بازی های ویدیویی است. همیشه کیفیت بازی های Forza Horizon، چندین لول از کیفیت دیگر بازی های این سبک بالاتر بوده و می باشد. نیازی به اثبات این ادعا نیست، کافی است به سه رتبه برتر این لیست بنگرید تا خودتان متوجه شوید. بازی Forza Horizon 4 نیز نه تنها بهترین بازی فرانچایز Forza Horizon، بلکه بهترین بازی ریسینگ تاریخ می باشد.

استودیوی پلی گراند گیمز، مقصد Forza Horizon 4 را برای نقشه بازی خود، بریتانیا را انتخاب کرده است. تغییر فصل ها، محیط های متنوع و داشتن صد ها ماشین با بهترین دقت در طراحی آنها، تنها چند ویژگی این بازی فوق العاده است. این بازی توانسته بالاترین نمره در بین عناوین ریسینگ را در ویوکریتک کسب کند.

سخن آخر

بازی های ریسینگ این لیست، از جذاب ترین و بهترین بازی های ریسینگ تاریخ هستند. نمره ویوکریتیک نیز با توجه به اعتباری که دارد، معیار مناسبی برای این لیست است. یکی از جالب ترین نکات این رتبه بندی، پادشاهی سه گانه آخر فورتزا هورایزن در سه رتبه اول لیست می باشد. این موضوع نشان از قدرت، کیفیت و محبوبیت به شدت بالای این فرانچایز نسبت به دیگر بازی ها است. به هر حال، اگر مایکروسافت و اکس باکس از هر نظر در بازی های انحصاری کم بیاورند، برگ برنده الماسی Forza Horizon چیزی نیست که به توان به سادگی از کنار آن گذشت.

تعداد عناوین ساخته شده در سبک ریسینگ، بسیار زیاد می باشد. به همین دلیل، تعداد زیادی از عناوین ساخته شده در این سبک در این لیست حضور نداشتند. این موضوع، دلیل بر نداشتن ارزش تجربه کردن آنها نمی شود. بنابراین اگر از طرفداران این سبک هستید، حتماََ دیگر بازی های ریسینگ را نیز تجربه کنید. بسیار سپاسگزاریم که تا آخر مقاله بهترین بازی های ریسینگ همراه ویولت گیمرز بودید. لطفاََ نظرات و انتقادات خود را با ما و دیگر کاربران، در پایین این مقاله به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
J.C
J.C
1 سال قبل

جالب بود
بنظرم فورتزا هورایزن 5 با اختلاف خفن ترین و بهترین ریسینگ تاریخه
البته احتمالا به خاطر زمان عرضه فورتزا چهار رتبه اوله ولی درل جفتشون خفنن