بررسی بازیتیترمقالات بازی

بررسی بازی Need for Speed Heat

گوست گیمز در بازی Need for Speed Heat، تلاش کرده تا از اشتباهات گذشته خود درس بگیرد و یک ریسینگ آرکید بهتری بسازد. اما آیا نتیجه نهایی تلاش این استودیو، موفقیت آمیز بوده و توانسته فرانچایز نید فور اسپید را به دوران اوج خود برگرداند؟ حتما با بررسی بازی Need for Speed Heat همراه ویولت گیمرز باشید تا به پاسخ این سوال پرداخته و کیفیت این بازی را بررسی کنیم.

فرانچایز Need for Speed در سال های اخیر، روند رو به افولی داشته است. آخرین بازی های منتشر شده این فرانچایز در چند سال اخیر یکی از دیگری بد تر بوده اند. استودیو گوست گیمز، پس از بازی های بسیار ضعیف یا حتی شکست خورده Need for Speed Rival، Need For Speed(2015)، Need for Speed Payback، حالا با Need for Speed Heat برگشته تا اشتباهات خود را جبران کند و یک ریسینگ آرکید با کیفیتی را تحویل طرفداران بدهد. اما بنظر نتوانسته آنطور که باید و شاید، به هدف خود برسد. با این حال، تجربه جدیدترین ساخته ریسینگ این استودیو، خالی از لطف نیست. با کلیک بر روی نمرات بازی Need for Speed Heat، بیشتر با کیفیت کلی این بازی آشنا شوید. در ادامه مقاله نیز همراه ویولت گیمرز باشید.

گیم پلی بازی Need for Speed Heat

گیم پلی بازی Need for Speed Heat

در این بخش از بررسی بازی Need for Speed Heat، به گیم پلی می پردازیم. گیم پلی در هر بازی، جزء اجزای اصلی آن است و اهمیت زیادی دارد. بخش زیادی از بازی های ریسینگ را نیز گیم پلی آن تشکیل داده و باید بسیار جذاب بوده و خسته کننده نباشد. گیم پلی بازی Need for Speed Heat نیز با توجه به سبک این بازی، به صورت آرکید طراحی شده است. درگیری با پلیس های بسیار سرسخت و زیاد، تنوع در مسابقات روز و شب و شخصی سازی بسیار خوب ماشین ها گیم پلی Need for Speed Heat را بسیار جذاب کرده است.

بازی Need for Speed Heat، حالت روز و شب پویا ندارد. هنگامی در گاراژ خود هستید و می خواهید خارج شوید، می توانید روز یا شب را انتخاب کنید. یکی از نکات جالب بازی، تفاوت مسابقات روز و شب است. مسابقات روزانه به صورت قانونی برگزار می شوند. اما مسابقات شبانه بازی غیرقانونی است. این موضوع باعث می شود در مسابقات روزانه، پلیس ها کاری به شما نداشته باشند. اما در مسابقات شبانه اگر پلیسی شما را ببیند، به دنبال شما می افتد و مجرم شناسایی می شوید.

روز و شب بازی

بازی یک درجه حرارت(Heat) نیز دارد. هرچه این درجه بیشتر باشد(از یک تا پنج)، پلیس ها به تعداد و با شدت بیشتری در پی دستگیری شما خواهند بود. همچنین عدد این درجه، همچون ضریبی است که مقدار اعتبار(سطح یا لول) و پول دریافتی شما را بیشتر می کند. برای مثال اگر پلیس های بیشتری دنبال شما باشند و به توانید به خوبی از دست آنها فرار کنید و سالم به گاراژ خود برگردید، بازی لول و پول بسیار بیشتری به شما می دهد.

تنها تفاوت مسابقات شبانه و روزانه فقط موارد اشاره شده نیست! برای مثال تمرکز پاداش مسابقات شبانه، بر روی افزایش اعتبار و سطح شما است. اما تمرکز پاداش و جوایز مسابقات روزانه، پول می باشد. شما برای خرید، ارتقا و شخصی سازی بیشتر ماشین های خود، به هر دو نیاز دارید. همین موضوع باعث ایجاد یک تعادل بین انجام مسابقات شبانه و روزانه می شود. در ادامه بررسی بازی Need for Speed Heat همراه ویولت گیمرز باشید تا به بخش های دیگر بازی مانند شخصی سازی آن بپردازیم.

شخصی سازی و ارتقا دادن ماشین ها

هر بازی ریسینگی، چه آرکید باشد و چه شبیه ساز، نیاز به یک بخش شخصی سازی و ارتقای خوب برای ماشین ها دارد. بازی Need for Speed Heat نیز از این نظر، کم نگذاشته است. شخصی سازی ظاهری بازی بسیار خوب می باشد. البته میزان امکان شخصی سازی ماشین ها با یکدیگر متفاوت است. این میزان به صورت یک عدد بین 1 تا 10، در اطلاعات هر ماشین قابل مشاهده است. این موضوع باعث می شود تا هنگام خرید ماشین ها، بیشتر با پتانسیل شخصی سازی و ارتقای آنها آشنا شوید.

ارتقای فنی ماشین ها نیز وضعیت مناسبی دارد. از آنجایی که بازی ریسینگ آرکید است، ارتقای خودرو ها از نظر فنی، تقریبا هیچ ارتباطی با بخش ظاهری ندارد. برای مثال شما می توانید هر نوع لاستیکی(از نظر ظاهری) برای چرخ های ماشین خود بخرید. سپس در بخش ارتقای فنی(عملکرد یا پرفورمنس خودرو)، نوع عملکرد آن را تغییر یا ارتقا دهید. همین موضوع باعث می شود ظاهر خودروی خود را بدون دغدغه ای برای تاثیرگذاری روی عملکرد ماشین، طراحی کنید. سپس به صورت جداگانه ماشین خود را از نظر فنی، ارتقا دهید.

گرافیک فنی Need for Speed Heat

گرافیک فنی بازی، معمولی است. گاهی ممکن است شاهد برخی باگ ها، دیر لود شدن یا کیفیت ضعیف برخی تکسچر ها مخصوصا آنهایی که کمی از جاده فاصله دارند شوید. مدل ها و تکسچر های خودرو های بازی، از کیفیت معمولی برای زاویه دوربین سوم شخص قرار دارند. اما بخش های داخلی ماشین ها، از کیفیت مدل سازی و تکسچر بسیار ضعیفی برخوردار است. البته بازی زاویه دوربین اول شخص ندارد. بنابر این سازندگان نیز تلاش زیادی برای کیفیت داخل خودرو ها نکرده اند. اما در زاویه سوم شخص بازی نیز وقتی داخل خودرو ها می نگرید، متوجه کیفیت کم آنها می شوید.

مدل سازی و تکسچر های محیطی واقعا ضعیف هستند. کافی است کمی به چمن های بازی نگاه کنید تا متوج این ضعف شوید. علاوه بر این، دیر لود شدن مدل ها مخصوصا چمن ها و برخی درختان بسیار در ذوق مخاطب می زند. به صورتی که وقتی با ماشین در حال رانندگی هستید، به وضوح متوجه لود شدن مدل های رو به روی خود یکی از پس از دیگری می شوید. حتی اگر نگاه حرفه ای را برای بررسی بازی Need for Speed Heat کنار گذاشته و به مانند یک مخاطب به این موضوع نگاه کنیم، این دیر لود شدن مقدار زیادی آزار دهنده خواهد بود.

طراحی هنری

بازی Need for Speed Heat از نظر طراحی هنری، عنوان چشم نوازی نیست. شاید در کل نقشه بازی، تنها چند زاویه و نما وجود داشته باشد که به نظر شاهد طراحی هنری خوب و جذابی هستیم. اما به صورت کلی، از نظر هنری بازی به شدت معمولی و ساده است و حرفی برای گفتن ندارد. تعداد بسیار کمی در جاده هایی که در نقشه بازی وجود دارد از منظر هنری جذاب هستند.

موسیقی و صداگذاری

پس از کمی تجربه کردن Need for Speed Heat، مخاطب کمبود تعداد موسیقی های بازی را حس می کند. به همین دلیل موسیقی های بازی بسیار زود تکراری خواهند شد. اما خوشبختانه با اینکه موسیقی های بازی تعداد زیادی ندارند، اما جذاب هستند. موسیقی های کم اما شنیدنی این بازی، کاملا با فضای بازی مطابقت داشته و انرژی و هیجان خوبی را به مخاطب منتقل می کنند. به طوری که شاید از تعداد کم موسیقی ها خسته شوید، اما حداقل جذاب بودن موسیقی ها کمی از این خسته کننده بودن شان می کاهد.

صداگذاری ماشین های بازی نیز در وضعیت متوسطی قرار دارند. صداگذاری هر ماشین نه آن چنان طبیعی و مانند صدای واقعی ماشین ها بوده و نه آن چنان مصنوعی است. در واقع صداگذاری ماشین ها نه شما را اذیت می کند و نه احساس طبیعی بودن به شما می دهد.

داستان بازی Need for Speed Heat

داستان بازی Need for Speed Heat

به صورت معمول، عناوین ریسینگ یا داستانی ندارند، یا تمرکزی بر روی داستان ندارند. البته این به دلیل سبک بازی ریسینگ نیست، به دلیل کم کاری سازندگان و اهمیت ندادن به داستان است. زیرا داستان یکی از اصلی ترین اجزای یک بازی بوده و به صورت ایده آل، باید در هر بازی در هر سبکی یک داستان با کیفیت برای روایتی جذاب وجود داشته باشد. بازی نید فور اسپید هیت نیز از دیگر ریسینگ ها در این زمینه استثنا نیست و این بازی نیز داستان جذابی برای روایت ندارد. در واقع داستان بازی که در مورد پلیس های فاسد است، نمی تواند انگیزه ای برای به پایان رساندن بازی در مخاطب ایجاد کند.

در طول پیش بردن این بازی، کشش خاصی از داستان احساس نشده و روایت جذابی نیز ندارد. هرچند برخی از کاتسین های داستان بازی جذاب هستند، اما خود داستانی که به روایت می شود جذابیت خاصی ندارد. شاید مخاطبین و گیمر هایی باشند که این موضوع، برای شان فاقد اهمیت باشد. اما به هر حال، در بررسی بازی Need for Speed Heat و در هر بررسی بازی دیگری، باید به همه اجزای یک بازی اشاره شود.

تنوع در نقشه و ماشین ها

در بازی های ریسینگ، داشتن یک نقشه بزرگ و متنوع و ماشین های زیاد برای راندن جزء الزامات است. نقشه بازی Need for Speed تنوع زیادی ندارد. برای مثال در بازی هایی مانند Forza Horizon یا The Crew، ما شاهد نقشه هایی بسیار متنوع و بزرگ هستیم. اما نقشه نید فور اسپید هیت که بیشتر در شهر پالم سیتی و اطراف آن است، علاوه بر نداشتن تنوع، اندازه بسیار بزرگی نیز ندارد. این موضوع ممکن است باعث شود پس از مدتی تجربه کردن بازی، این عنوان خسته کننده بنظر بیاید.

علاوه بر این، تعداد و تنوع خودرو ها در بازی نید فور اسپید هیت، اصلاََ خوب نیست. این بازی درحال حاضر با آپدیت های عرضه شده کمی بیشتر از 100 خودرو دارد. اما این تعداد، برای یک بازی ریسینگ اصلا قابل قبول نیست. زیرا بسیاری از ماشین های برند های معروف و محبوب در بازی دیده نمی شود. این موضوع برای ماشین باز ها بیش از پیش آزار دهنده است. چون ممکن است ماشین مورد علاقه شما در بازی وجود نداشته باشد. این اتفاق تلخ، برای من نیز که یک ماشین باز هستم در هنگام تجربه بازی رخ داد و مثلاََ یکی از خودرو های مورد علاقه من که تویوتا سوپرا نسل چهارم و پنجم است، در بازی وجود نداشت.

سخن آخر

بازی Need for Speed Heat قطعاََ از چند نسخه قبلی این فرانچایز که گوست گیمز توسعه داده و الکترونیک آرتز منتشر کرده بود، بهتر است. این بازی، می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. اما هنوز نیز با یک ریسینگ آرکید ایده آل و شاهکار، فاصله بسیار زیادی دارد. گیم پلی بازی بسیار جذاب است اما باید مقداری زمان به آن بدهید تا به خوبی به آن مسلط شوید. می توانید از شخصی سازی خیلی خوب بازی لذت زیادی ببرید. در شهر پالم سیتی بگردید و از دست پلیس ها فرار کنید. اما تعداد کم موسیقی های بازی، تعداد نه چندان زیاد ماشین ها(اندکی بیشتر از 100 ماشین)، صداگذاری، طراحی هنری و گرافیک فنی معمولی را نیز در نظر بگیرید.

هرچند بازی های ریسینگ تمرکز زیادی بر روی داستان ندارند اما داستان یکی از بخش ها و اجزای اصلی یک بازی است. بازی Need for Speed Heat نیز داستان جذابی ندارد و نباید انتظار یک داستان پر پیچ و خم را داشته باشید. به صورت کلی، اگر اهل بازی های ریسینگ آرکید بوده و ماشین باز هستید یا دوست دارید یک بازی ریسینگ آرکید را برای اولین بار تجربه کنید، احتمالاََ در هر دو صورت لذت خوبی از نید فور اسپید هیت خواهید برد و از تجربه کردن آن پشیمان نخواهید شد.

سپاس از شما برای اینکه تا پایان مقاله بررسی بازی Need for Speed Heat همراه ویولت گیمرز بودید. پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی بررسی بازی، دیگر مقالات بررسی بازی ویولت گیمرز را نیز بخوانید. همچنین بسیار خوشحال می شویم اگر در انتهای این مقاله، نظر خود را پیرامون این بازی و این بررسی با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

نمره بررسی بازی Need for Speed Heat
7.3

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
jalal
jalal
1 سال قبل

سلام بازی قشنگیه ولی من اسانو رانر را ترجیح میدم