انیمهمقالات انیمه

بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان

بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان چه انیمه هایی هستند؟ طرفداران انیمه اتک تایتان چه آثاری را دوست دارند؟ با معرفی چند انیمه همراه باشید.

انیمه اتک تایتان یا اتک آن تایتان(Attack on Titan) یکی از محبوب ترین انیمه های حال حاضر دنیاست. اتک تایتان طرفداران بیشماری را در سرتاسر جهان پیدا کرده است. این اثر که سال ۲۰۱۳ شروع به پخش کرده بود سال ۲۰۲۳ پس از ۱۰ سال به پایان خواهد رسید. حال افراد زیادی منتظر پخش قسمت پایانی انیمه در پاییز امسال هستند. اما تا زمان پخش قسمت پایانی اتک تایتان، چه انیمه هایی ببینیم؟ با بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان همراه ویولت گیمرز باشید. 

Attack on Titan: Junior high

تصویری از Attack on Titan junior high

نام فارسی: اتک تایتان: دبیرستان

تاریخ پخش: ۲۰۱۵

تعداد قسمت ها: ۱۲ قسمت

استودیو: Production I.G

نمره مای انیمه لیست: 7.20

نمره آی ام دی بی: 7.1

ژانر: کمدی

خلاصه داستان: در اولین روز دبیرستان ارن یگار با یک تایتان رو به رو می‌شود و ناهارش توسط آن دزدیده می‌شود. از آن روز ارن جوان کینه به دل می‌گیرد که غذای مورد علاقه‌اش، چیزبرگر، را از آن تایتان پس بگیرد و تصمیم به نابودی تمامی تایتان ها می‌گیرد.

بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان را با خود اتک تایتان شروع کنیم. انیمه کمدی و پارودی Attack on Titan: junior high با شخصیت ها و حتی صداپیشه های انیمه اصلی منتظر شماست. در این انیمه هم انسان ها در مقابل تایتان ها قرار گرفته‌اند، با این تفاوت که اینبار باید از غذا های خود محافظت کنند. دیدن شخصیت های محبوب اتک تایتان در این وضعیت برای دوست داران کمدی به شدت می‌تواند جذاب باشد.

Kabaneri of the iron fortress

تصویری از انیمه Kabaneri of the iron fortress

نام فارسی: کابانری از قلعه آهنی

تاریخ پخش : ۲۰۱۶

تعداد قسمت ها: ۱۲ قسمت و ۳ سینمایی

استودیو: Wit Studio

نمره مای انیمه لیست: 7.27

نمره آی ام دی بی: 7.2

ژانر: اکشن، درام، گور

خلاصه داستان: دنیا در بحبوحه انقلاب صنعتی است. که موجودات وحشتناکی ناشی از یک ویروس مرموز بیرون می آیند. آنها گوشت انسان ها را می شکافند تا اشتهای بی پایان خود را سیر کنند. تنها راه کشتن این موجودات معروف به “کابانه” از بین بردن قلب های فولادی آنهاست. با این حال , اگر شخصی توسط یکی از این هیولاها گاز گرفته شود، قربانی محکوم به سرنوشتی بدتر از مرگ است. زیرا شخصی که می‌میرد یک بار دیگر برمی خیزد.

تنها مستحکم‌ترین تمدن‌ها از این آشفتگی جان سالم به در برده‌اند. مانند جزیره هینوموتو. که بشر دیواری عظیمی برای محافظت از خود در برابر انبوهی از کابانه ها ایجاد کرده است…

مورد بعدی از بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان kabaneri of the iron fortress نام داره. این انیمه توسط Wit Studio سازنده سه فصل اول اتک تایتان ساخته شده. و آقای تتسورو آراکی کارگردان اصلی سه فصل اول اتک تایتان کارگردانی این اثر رو بر عهده گرفته. انیمه Kabaneri of the iron fortress در میان طرفداران انیمه به دلیل شباهت های زیادش به نسخه زامبی محور اتک تایتان معروف شده. خشونت بالا و تشابه های زیاد پلات اصلی باعث شده این اثر به گزینه محبوبی برای طرفداران اتک تایتان تبدیل بشه. حتی موسیقی متن کابانری هم توسط آقای هیرویوکی ساوانو ساخته شده که برای طرفداران اتک تایتان نامی بسیار آشناست. Kabaneri of the iron fortress اثری اوریجینال بود که پس از انتشارش مانگایی از این اثر نیز اقتباس شده و منتشر شد.

بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان: Black bullet

تصویری از انیمه Black bullet

نام فارسی: گلوله مشکی

تاریخ پخش: ۲۰۱۴

تعداد قسمت ها: ۱۳ قسمت

استودیو: Kinema citrus, orange

نمره مای انیمه لیست: 7.09

نمره آی ام دی بی: 6.9

ژانر: اکشن، راز آلود

خلاصه داستان: در سال 2021، یک ویروس انگلی معروف به “گاستریا” انسان ها را آلوده کرده و آنها را به هیولا تبدیل می کند. آنچه از بشر باقی مانده است در حال حاضر در دیوارهای Monolith زندگی می کند. دیوارهایی که از وارانیوم ساخته شده اند، تنها ماده ای که می تواند به گاستریا آسیب برساند. برای مقابله با تهدیدی که گاستریا ایجاد کرده، کودکانی تربیت شده‌اند که بدنشان حاوی مقدار کمی از ویروس است که به آنها قدرت‌های مافوق بشری می‌دهد. این کودکان به مأموریت هایی فرستاده می‌شوند تا با هیولا های ایجاد شده توسط گاستریا مبارزه کنند و آنها را دور نگه دارند.

مورد بعدی از بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان، انیمه Black Bullet نام داره. انیمه Black Bullet از لایت ناولی به همین نام اقتباس شده، که دارای یک مانگا هم هست. این اثر در سال ۲۰۱۴ در ۱۳ قسمت و درجه سنی بزرگسالان منتشر شد. این انیمه چهار جلد اول لایت ناول Black Bullet رو اقتباس کرده. با توجه به شباهت های داستانی و حضور یوکی کاجی صداپیشه ارن در اتک تایتان به عنوان یکی از صداپیشگان اصلی Black Bullet، می‌تواند در فهرست بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان قرار بگیرد.

God Eater

تصویری از انیمه God Eater

نام فارسی: خداخوار

تاریخ پخش: ۲۰۱۵

تعداد قسمت ها: ۱۳ قسمت

استودیو: Ufotable

نمره مای انیمه لیست: 7.20

نمره آی ام دی بی: 6.9

ژانر: اکشن، فانتزی

خلاصه داستان: سال 2071 است. بشریت به دنبال ظهور هیولاهای انسان خواری به نام “آراگامی” که مصونیت خود را در برابر سلاح های معمولی دارند، به مرز انقراض کشیده شده است. آنها زمین را ویران کردند و تقریباً هر چیزی را که در مسیرشان بود مصرف کردند و چیزی در پی خود باقی نگذاشتند. برای مبارزه با آنها، سازمانی به نام فنریر به عنوان آخرین تلاش برای نجات بشریت از طریق استفاده از “خداخواران” تشکیل شد. انسان های ویژه ای که به سلول هایشان اوراکل تزریق می شوند و به آنها اجازه می دهد تا “گاد آرک”، تنها سلاح شناخته شده ای که قادر به کشتن آراگامی است، استفاده کنند.

انیمه God Eater، در گزینه بعدی بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان قرار می‌گیره. در ابتدا سال ۲۰۰۹ یک پرولوگ از God Eater ساخته و پخش شد. این انیمه که از سری بازی های God Eater اقتباس شده سال ۲۰۱۵ توسط استودیو یوفوتیبل ساخته شد. استودیو یوفوتیبل که با ساخت سری فیت و شیطان کش درحال حاضر از محبوبیت بالایی در میان انیمه بین ها برخوردار است. سری بازی های اکشن و نقش آفرینی ژاپنی God Eater سال ۲۰۱۰ شروع به کار کردند. تا به امروز از این سری چندین مانگاها و لایت ناول اقتباسی منتشر شده. انیمه God Eater بهترین اقتباس این اثر محسوب می‌شود و می‌تواند در میان بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان قرار بگیرد.

بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان: Seraph of the end

تصویری از انیمه Seraph of the end

نام فارسی: اسرافیل پایانی

تاریخ پخش: ۲۰۱۵

تعداد قسمت ها: ۲۴ قسمت سریال و یک قسمت ویژه

استودیو: Wit Studio

نمره مای انیمه لیست: 7.49

نمره آی ام دی بی: 7.4

ژانر: اکشن، درام

خلاصه داستان: با ظهور یک ویروس مرموز که همه افراد بالای 13 سال را می کشد، بشر به بردگی خون آشام هایی قبلاً پنهان بودند و تشنه قدرت هستند، تبدیل می شود. خون آشام ها با وعده محافظت از بازماندگان، در ازای اهدای خون آنها، جامعه را تحت سلطه خود درآورند. در میان بازماندگان میکایلا هیاکویا که از فرمانروایی بی‌رحمانه خون‌آشام ها ناراضی است، نقشه ای علیه آنها می‌کشد اما محکوم به شکست است. و یوئیچیرو هیاکویا که عضوی از ارتش شیاطین ژاپن است، مصمم شده از موجوداتی که خانواده‌اش را سلاخی کرده‌اند، انتقام بگیرد.

انیمه Seraph of the end که با نام اسرافیل پایانی شناخته می‌شود مورد بعدی از بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان است. اسرافیل پایانی که از مانگایی به همین نام اقتباس شده، سال ۲۰۱۵ در دو فصل توسط استودیو ویت ساخته و منتشر شد. مانگای این داستان دارک فانتزی از سال ۲۰۱۲ شروع به انتشار کرده و تا به امروز ۳۰ جلد از آن منتشر شده. انیمه اسرافیل پایان تا جلد ۱۱ مانگا را مورد اقتباس قرار داده است. محبوبیت بالای این اثر باعث شده که در میان بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان قرار گیرد.

Tokyo ghoulتصویری از کانکی در انیمه Tokyo ghoul

نام فارسی: توکیو غول

تاریخ پخش: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸

تعداد قسمت ها: ۲۴ قسمت سری اصلی، ۲۴ قسمت سری دنباله(re)، ۲ قسمت اسپین آف

استودیو: pierrot

نمره مای انیمه لیست: 7.79

نمره آی ام دی بی: 7.7

ژانر: اکشن، فانتزی، روانشناختی

خلاصه داستان: تهدیدی شوم در حال هجوم به توکیو است: “غول” های گوشت خوار که شبیه انسان ها به نظر می رسند. کن کانکی، دانشجوی کالج، با زنی جذاب به اسم ریزه کامیشیرو قرار ملاقات می‌گذارد. سر قرار کانکی متوجه می‌شود که ریزه مثل قبل مهربان نیست و نیت شومی دارد. پس از اتفاقاتی او در بیمارستان بیدار می‌شود و می‌فهمد که با پیوند اعضای بدن ریزه به بدن او جانش را نجات داده‌اند. بدن کانکی به شکل وحشتناکی شروع به تغییر می کند و او به یک نیمه انسان و نیمه غول تبدیل می شود. کانکی سفر وحشتناک جدید خود را آغاز می کند. و در درگیری خونین بین هیولاهای جامعه و ماموران دولتی که آنها را شکار می کنند، به انسانیت خود می چسبد.

و Tokyo Ghoul قطعه دیگر این پازل بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان. اثری که با اختلاف محبوب ترین و جنجالی ترین انیمه این لیست می‌شود. انیمه توکیو غول توسط استودیو Pierrot که سازنده آثار بزرگی مثل ناروتو و بلیچ بوده، ساخته شده است. این انیمه از سال ۲۰۱۴ با فصل اول خود شروع شد و پاییز سال ۲۰۱۸ با فصل دوم انیمه توکیو غول ری پایان یافت. به انیمه توکیو غول به دلیل تغییراتی که در اقتباس از مانگای این اثر ایجاد کرد نقد های زیادی از طرف هواداران مانگا وارد شد. و مانگای توکیو غول و دنباله‌اش از دیدگاه اکثریت کیفیت خیلی بالاتری را نسبت به انیمه هایش دارد و بیشتر توصیه می‌شود.

بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان: 86تصویری از انیمه86

نام فارسی: هشتاد و شش

تاریخ پخش: ۲۰۲۱

تعداد قسمت ها: ۲۳ قسمت سریال و ۱ قسمت ویژه

استودیو: A-1 Pictures

نمره مای انیمه لیست: 8.29

ژانر: اکشن، درام، مکا

خلاصه داستان: به گفته جمهوری سن ماگنولیا، جنگ مداوم آنها علیه امپراتوری گیادیان تلفاتی ندارد. با این حال، این صرفاً تبلیغات است. درحالی که آلبای مو نقره‌ای از هشتاد و پنج بخش جمهوری با خیال راحت در پشت دیوارهای محافظ زندگی می‌کنند. آنهایی که ظاهر متفاوتی دارند در یک بخش هشتاد و ششم مخفیانه زندانی می‌شوند. آنها که در ارتش به عنوان هشتاد و شش شناخته می شوند، مجبور می شوند با لژیون خودمختار امپراتوری تحت فرماندهی “هندلر” های جمهوری خواه مبارزه کنند.

ولادیلنا میلیز به عضویت گروه سرنیزه منصوب می شود تا جایگزین هندلر قبلی خود شود. او که توسط همسالانش به دلیل همکار بودن با هشتاد و شش طرفدارش دوری می‌کند، به مبارزه علیه تبعیض‌های غیرانسانی آنها ادامه می‌دهد.

آخرین مورد از بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان در این مقاله 86 نام دارد. انیمه 86 از لایت ناولی به همین نام اقتباس شده که از سال 2017 تا به امروز دوازده جلد از آن منتشر شده و هنوز به اتمام نرسیده. انیمه این اثر تا جلد سوم لایت ناول های 86 را پوشش داده. 86 همچنین دارای یک مانگای اصلی و چند مانگای اسپین آف نیز است. این انیمه محبوبیت و مقبولیت زیادی را در میان بینندگانش کسب کرده است. همچنین موسیقی متن اثر نیز توسط آقای هیرویوکی ساوانو نواخته شده. حال طرفداران 86 منتظر پخش ادامه این انیمه هستند.

این مقاله از بهترین انیمه های شبیه اتک تایتان به پایان رسید. به نظر شما جای چه انیمه ای خالیست؟ بهترین انیمه شبیه اتک تایتان کدام است؟

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments