بازیبررسی بازیتیترمقالات بازی

بررسی بازی A Memoir Blue

بازی a memoir blue روایت گر داستان دختری جوان و شناگر است. او با اینکه برنده و قهرمان المپیک شده، اما غمگین می باشد. داستان بازی بدون  حتی یک دیالوگ، بسیار جذاب روایت می شود. گیم پلی بازی a memoir blue در سبک کلیک و اشاره است. داستان بازی a memoir blue بسیار کوتاه بوده و به پایان رساندن آن حدود یک ساعت زمان می خواهد. با وجود اینکه سازندگان از شما فقط یک ساعت از وقتتان را می خواهند، باید ببینیم آیا داستان بازی a memoir blue آنقدر جذابیت دارد که یک ساعت از وقت خودمان را صرف تجربه این بازی کنیم یا نه؟ در ادامه حتما با بررسی بازی a memoir blue که به تازگی منتشر شده، همراه من علی حیدریان و ویولت گیمرز باشید.

گیم پلی a memoir blue

گیم پلی بازی a memoir blue در سبک اشاره و کلیک است. برای مشاهده توضیحات بیشتر، روی انواع سبک بازی کلیک کنید. با توجه به زمان کوتاه داستان بازی a memoir blue، گیم پلی بازی عملاََ جزئیات خاص یا کاربرد زیادی ندارد. حتی حرکت شخصیت اصلی بازی نیز با کلیک های شما انجام نمی شود. در بازی a memoire blue شما صرفاََ باید روی برخی اجسام کلیک کنید یا گاهی آن ها را جابجا کنید تا داستان بازی پیش برود. مثلا در بخشی از بازی، باید با کلیک کردن و تکان دادن، خاک روی یک قاب عکس را تمیز کنید. یا در جایی دیگر، روی یک طناب کلیک کنید تا ببرد.

شاید فکر کنید در بررسی بازی a memoir blue کمی اغراق شده است اما خیر. گیم پلی بازی دقیقا همینقدر بدون جزئیات و ساده است. در واقع نقش گیم پلی بازی، فقط تاثیرگذاری بیشتر روی روایت داستان و دادن یک احساس و عمقی به داستان بازی است.

اهمیت گیم پلی و تعامل

بنابر این گیم پلی بازی به صورت کامل همچون دکمه ای عمل می کند که شما باید آن را فشار بدهید تا داستان بازی ادامه پیدا کند. بین هر بخش از گیم پلی بازی نیز چندین ثانیه کاتسین پخش شده تا داستان را روایت کند. سپس دوباره شما باید چند کلیک بکنید. این چرخه آنقدر ادامه پیدا می کند تا داستان بازی a memoir blue به صورت کامل تمام شود. شما علاوه بر بررسی بازی a memoir blue، می توانید بررسی بازی Twelve Minutes را در ویولت گیمرز بخوانید. این بازی نیز یک عنوان اشاره و کلیک است، اما گیم پلی بسیار پرجزئیات تر و با قابلیت های بیشتر می باشد.(البته که نوع روایت داستانی و ترکیبات سبکی این دو بازی متفاوت می باشد و از نظر اهداف، قابل نقایسه نیستند.)

به دلایل اشاره شده، این بازی تعامل را با مخاطب مانند یک بازی ویدیویی به اندازه کافی ندارد. به همین دلیل، گیم پلی بازی یکی از نقاط ضعف این عنوان محسوب می شود.

بررسی بازی A Memoir Blue

کارآمد نبودن گیم پلی

بازی های مستقل، معمولا می توانند که یک یا چند عنصر و جزء یک بازی ویدیویی را در خود با ضعف بیشتری نسبت به دیگر بازی ها ارائه دهند. اما این موضوع در بازی های مستقل موفق، فقط زمانی اتفاق می افتد که یک نوآوری و خلاقیتی در بازی وجود داشته باشد. با کمک آن نوآوری و خلاقیت، بازی می تواند موفق شود. همچنین گاهی اوقات بازی سازان مستقل، بر روی یک عنصر تمرکز می کنند تا بازی به درجه خوبی برسد. در بخش گیم پلی بازی a memoir blue، این عنوان ناموفق عمل کرده است.

در این باره بهانه تمرکز بر روی داستان یا روایت و موارد این چنینی قابل پذیرش نیست. زیرا کلیک ها خسته کننده و بیهوده هستند. به طوری که احساس می کنید به اجبار و بیشتر برای اینکه a memoir blue یک بازی محسوب شوند، در بین کاتسین ها یا انیمیشن ها قرار داده شده اند. در ادامه بررسی بازی a memoir blue همراه باشید تا ببینیم آیا در دیگر بخش ها نیز این بازی ناموفق بوده، یا توانسته موفقیت هایی را کسب کند.

بررسی بازی A Memoir Blue

صداگذاری و موسیقی بازی a memoir blue

موسیقی بازی a memoir blue در وضعیت مناسبی قرار دارد. با توجه به طراحی هنری بخش های مختلف بازی، قطعات بی کلام مناسبی پخش می شود. البته بازی موسیقی های با کلام نیز دارد. اما در این بخش از بررسی بازی a memoir blue بپردازیم به صداگذاری بازی. متاسفانه در بازی صدا های محیطی خوبی شنیده نمی شود. علاوه بر این، صدای بیشتر کلیک ها نیز آن چنان مناسب یا با کیفیت نیستند. با توجه به کوتاه بودن زمان داستان بازی a memoir blue، طبیعتاََ موسیقی نمی تواند زیاد و متنوع دیده شود.

روایت و داستان بازی a memoir blue

داستان بازی کیفیت متوسطی دارد. در واقع تنها چیزی که باعث می شود شما به ادامه بازی بپردازید، احتمالا داستان آن است. همانطور که اشاره شد، بازی a memoir blue داستان احساسات دختری جوان که قهرمان شنا است را روایت می کند. اما این داستان متوسط، روایت جذاب تری دارد. روایتی که بازی در زوایای مختلف و در جهانی خیالی به آن می پردازد.

بررسی بازی A Memoir Blue

طراحی هنری

در این بخش از بررسی بازی a memoir blue، به طراحی هنری می پردازیم. طراحی هنری بازی، زیبا و چشم نواز است. در بیشتر بخش های بازی، با طراحی هنری رنگارنگ، متنوع و زیبا رو به رو هستیم. طراحی هنری بازی مقدار زیادی عمق روایت و داستان را بیشتر می کند‌. اما علاوه بر طراحی هنری، گرافیک فنی بازی، انیمیشن ها و تکسچر ها نیز مانند طراحی هنری خوب عمل می کنند؟

گرافیک فنی، تکسچر و انیمیشن

متاسفانه بازی a memoir blue هرچند که طراحی هنری خوبی دارد، اما از نظر بخش فنی به شدت ضعیف است. تکسچر های بازی کیفیت چندانی ندارند. این کیفیت ضعیف بیشتر در مدل های سه بعدی دیده می شود. این موضوع درباره انیمیشن های بازی نیز صادق است. با اینکه حرکت دادن شخصیت اصلی در بازی به عهده گیم پلی نیست و این امر به صورت کاتسین است، اما این کاتسین ها نیز خوب عمل نمی کنند.

متاسفانه کاتسین های بین گیم پلی بازی که در برخی اوقات شخصیت بازی را در هنگام حرکت کردن نشان می دهد، بسیار انیمیشن های ضعیف دارد. این انیمیشن های ضعیف، بیشتر در رابطه با حرکت های شخصیت اصلی است. اما بجز شخصیت اصلی، باقی موارد انیمیشن های معمولی و حتی شاید نسبتا خوبی داشته باشند. ولی به هر حال چیزی که بیشتر از همه به آن توجه شده و دیده می شود، شخصیت اصلی بازی بوده که انیمیشن های آن کیفیت خوبی ندارند.

بررسی بازی A Memoir Blue

سخن نهایی

کاملاََ واضح است که سازندگان بازی a memoir blue، از کمبود نیرو، بودجه و به صورت کلی منابع برای ساخت بازی رنج می برند. زیرا بازی تقریبا از هر نظر دارای مشکلات زیادی است که بخش زیادی از آنها به نبود نیروی مناسب یا بودجه مربوط می شود. در آخر بازی، هنگامی که تیتراژ پایانی پخش شده و نام سازندگان نوشته می شود بیشتر شاهد این موضوع هستیم که بودجه و نیروی کافی برای ساخت بازی a memoir blue در اختیار سازندگان نبوده است. چون وقتی که هر نفر، چندین مسئولیت مختلف را در استودیو داشته باشد، کیفیت نهایی مناسب نخواهد شد.

اما به هر حال، بازی a memoir blue آنقدر نیز بد نیست که نتوانیم نزدیک آن شویم. اگر از علاقه مندان سبک اشاره و کلیک هستید و با مشکلات اشاره شده کنار میایید، پیشنهاد می شود چیزی حدود یک ساعت از وقتتان را برای یک بار تجربه کردن بازی a memoir blue صرف کنید. اما اگر به صورت کلی به سبک بازی علاقه ای ندارید یا نمی توانید مشکلات بازی را تحمل کنید، بهتر است این عنوان را تجربه نکنید.

با تشکر از اینکه تا پایان بررسی بازی a memoir blue همراه ماه بودید. لطفا همچنان ویولت گیمرز را دنبال کنید. خوشحال می شویم که اگر نظرات خود را راجع به این بررسی یا بازی با ما و دیگر کاربران ویولت گیمرز در انتهای پست به اشتراک بگذارید. همچنین اگر بازی a memoir blue را تجربه کرده اید، می توانید در کامنت ها از تجربه خود بگویید. اگر به مطالعه دیگر مقالات مشابه نیز علاقه داشتید، بر روی بررسی بازی کلیک کنید تا به آرشیو بررسی های سایت دسترسی داشته باشید.

+نقاط قوت

  • روایت
  • طراحی هنری

-نقاط ضعف

  • ارزش تکرار ندارد
  • ضعیف بودن گرافیک تکسسچر ها(مخصوصاََ اجسام سه بعدی)
  • گیم پلی ناکارآمد و خسته کننده(صرفاََ برای پیشروی)
  • انیمیشن های ضعیف در کاتسین ها

نمره نهایی بررسی بازی a memoir blue
7 از 10

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments