بازیمقالات بازی

سایبورگ در بازی فالوت چیست؟ معرفی انواع Cyborg بازی Fallout + تاریخچه

سایبورگ ها در بازی فالوت چه کسانی هستند؟ در این مقاله می خواهیم به معرفی انواع Cyborg ها در بازی های Fallout بپردازیم. پس حتماََ در ادامه این مقاله، با ویولت گیمرز همراه باشید. اما پیشنهاد می شود قبل از مطالعه این مقاله، حتماََ داستان جنگ های بازی Fallout و همچنین راز های بازی Fallout را بخوانید.

سایبورگ ها چه کسانی هستند؟

سایبورگ‌ها انسان‌های بیولوژیکی هستند که برخی از اندام‌های داخلی یا بیرونی‌شان با یک قطعه خارجی تعویض شده است. این قطعات مهارت خاص شخصی که از آن استفاده می‌کند را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد و به گونه‌ای او را در مقابل انسان‌های عادی شکست ناپذیر می‌کند. این اندام می‌توانند محدودیت‌های فیزیکی و ذهنی ما را تا میزان قابل توجهی کاهش دهند.

تا قبل از جنگ بزرگ، این پروتزها و ایمپلنت‌ها مختص نیروهای نظامی و پلیس بود. این اندام‌ها اکثرا مضر بودند و دکترها پیشنهاد می‌کردند تا فقط در موارد اضطراری مثل نجات جان مریض از این قطعات استفاده شود، در غیر این صورت استفاده از این قطعات برای افزایش طول عمر خطرات بسیار زیادی در بر دارد. از پیشرفت‌های دیگر بشر در این زمینه می‌توان به استخراج مغز برای استفاده از آن‌ها در ربات اشاره کرد.

تحقیقات در مورد ساخت اندام‌های سایبرنتیک بعد از جنگ توسط برخی از گروه‌های علمی مثل Institute ادامه یافت و آن‌ها هم به دنبال ساخت اندام‌هایی با کاربردهای رزمی و … بودند. در نهایت کسانی که توانایی انجام عمل‌های سنگین جراحی را نداشتند، می‌توانستند با استفاده از یک Auto-Doc و داشتن قطعات لازم، اندام مورد نظر بدنشان را تغییر دهند.

Rex
Rex

Cyberdogs: یکی از انواع سایبورگ ها در بازی فالوت سگ هایی هستند که حداقل یک عضو مکانیکی دارند. توانایی‌های فیزیکی و ذهنی آن‌ها به صورت رباتیکی اصلاح شده است. برخی از مدل‌های منحصر به فرد سایبرداگ‌ها عبارتند از: گیب که مقدار زیادی Psycho جذب بدنش شده است و K-9 که مغز و اندام‌های صوتی اش تقویت شده است. سایبرداگ های شناخته شده شامل، Robodog (سگ دکتر هنری)، رکس (سگ کینگ) و Roxie (کامپنین موقت کوریر) می‌شود.

Robobrains: ربات‌هایی که مغز مجرمان و شام‍پانزه‌ها در بدنشان قرار گرفته است. در این روش، اطلاعاتی که در مغز وجود دارد قبل از قرار گرفتن در بدن ربات استخراج می‌شود تا مشکلی به وجود نیاید. از مدل‌های منحصر به فرد آن می توان به Masterbrain که در مرکز کنترل Robobrain والت تک قرار داشت و Skynet که یک هوش مصنوعه پیشرفته بود اشاره کرد.

سایبورگ های بازی فالوت
سایبورگ Lieutenant

سایبورگ های بازی Fallout 1

Master: او به صندلی و سیستم کامپیوتر ناظر پناهگاه متصل شده بود و به همین دلیل از مهارت سخنوری بسیار بالایی برخوردار بود که می‌توانست به راحتی هر کسی را متقاعد کند.

Lieutenant: ستوان چند عضو سایبری داشت که در تصاویر چشم الکتریکی او قابل مشاهده است.

Tangler: شخصیتی که از بازی حذف شده است. این شخصیت یک دست مصنوعی داشت که پلیر بعد از کشتن او می‌توانست به آن دست یابد.

Vault Dweller: پلیر نیز می‌تواند برای خرید ایم‍پلنت به دکتر Lorri در پناهگاه BoS مراجعه کند.

سایبورگ Horrigan بازی Fallout
سایبورگ Horrigan

معرفی تمام سایبورگ های بازی Fallout 2

Frank Horrigan: با توجه به اتفاق ناگواری که برای او افتاد، دکتران آنکلیو او را تبدیل به یک ابر سرباز کردند. با اتصال قطعات مختلف و ساخت یک ‍پاور آرمور مخصوص که به طور مداوم مواد دارویی را به او تزریق می‌کند، او را زنده نگه داشتند.

Skynet: یک هوش مصنوعی پیشرفته که در یک روبوبرین قرار دارد. او همچنین یک کامپنین دائمی می‌باشد.

John Cassidy: لزوما یک سایبورگ در بازی فالوت نیست، اما با توجه به مواردی که حین نبرد به آن‌ها اشاره می‌کند، او یک صفحه فلزی در سرش و یک چشم مصنوعی دارد.

The Chosen One: پلیر نیز می‌تواند به چند دکتر در شهر‌های  Redding ، San Francisco و Vault city مراجعه کند تا ایم‍پلنت‌های مختلف را در بدنش قرار دهد.

سایبورگ Professor Calvert (Point Lookout)
سایبورگ پروفسور کلورت

معرفی انواع سایبورگ ها در بازی Fallout 3

Star Paladin Cross: او توسط سرپرست اسکاریب‌ها، Rothchild، تا حدی ارتقا یافته است که دیگر نیای به غذا یا خواب ندارد. این ‍پیشرفت به این دلیل بود که Cross هنگام محافظت از الدر لاینز شدیدا مجروح شد. او همچنین یک کام‍پنین دائمی است که ‍پلیر با کارمای Good می‌تواند از خدمات او بهره مند شود.

Professor Calvert: مغز Professor Calvert همانند باقی روبوبرین ها از سرش استخراج شد و در یک مخزن مخصوص برای افزایش طول عمر قرار گرفت. بعد از آنکه مغزش به مرکز کنترل متصل شد، می‌توانست به کارمندان رباتیک آنجا دستور دهد و به گونه‌ای آن‌ها را کنترل کند. بعدها کلورت متوجه شد که می‌تواند با ترکیب Biomed Gel افکار خودش را وارد ذهن دیگران کند و از این توانایی برای دستیابی به تسلط روانی افراد استفاده کند. به همین دلیل، پروفوسور کلورت یکی از عجیب ترین و جالب ترین Cyborg های بازی Fallout می باشد.

The Lone Wanderer: برخلاف نسخه‌های دیگر، پلیر قادر به دریافت ایم‍پلنت نیست، اگرچه می‌تواند پرک های Cyborg یا Wild Reflexes را دریافت کند.

(Dead Money) Christine Royce
سایبورگ (Dead Money) Christine Royce

معرفی انواع Cyborg ها در بازی Fallout: New Vegas

Robert House: یکی از جالب ترین سایبورگ ها در بازی Fallout، سایبورگ Robert House است. همانطور که مشخص است، او با استفاده از یک دستگاه و قطعات جانبی آن توانسته بیش از 2 قرن زنده بماند. با استفاده از قابلیت‌های مختلف این دستگاه رابرت هوس ارتش ربات‌هایش را کنترل می‌کند.

Christine Royce: کریستین رویس به صورت اجباری چند عضو سایبرنتیک بر روی بدنش نصب شده است. این جراحی‌ها در مرکز تحقیق و توسعه Big MT صورت گرفت. چندین قطعه در مغزش کاشته شده است که باعث افزایش هوش و توانایی ‍پردازشش شده است و به او این امکان را می‌دهد تا معادلات ‍پیشرفته ریاضی را به راحتی انجام دهد. اگرچه ناحیه Broca مغزش که مربوط به صحبت کردن می‌شود از بین رفته است و او را از خواندن و حتی نوشتن یک جمله ساده منع می‌کند.

Think tank: در واقع Think tank ها یکی در یگر از انواع سایبورگ ها در بازی فالوت هستند. Think tank ها نوع خاصی از روبو‌برین ها هستند که به طور اختصاصی توسط Big MT ساخته شده‌اند. یک Think tank شامل اعضای رباتیک معلق همانند سری Mr. Handy یک محفظه ‍پر شده از Biomed gel که مغز در آن قرار می‌گیرد، سه مانیتور برای دو چشم و دهن که کاربرد مانیتور چشم همانند سنسور نوری است. به طور کلی فقط 6 Think Tank وجود دارد که شامل Doctors Borous, Dala, Klein, Mobius, 0 و8 می‌شود.

Lobotomites: انسان‌هایی که توسط Big MT اسیر شده‌اند و با برداشت برخی از اندامشان پیشرفت‌های ناخواسته‌ای داشتند. به طور مثال،‌ مغز آن‌ها با سیم‌پیچ تسلا جایگزین شده است. این امر هرگونه مهارت تفکر در انسان را از بین برده است و پایه‌ای ترین مهارت‌های بقا را در آن‌ها قرار داده است.

Courier: پلیر هنگام ورودش به Big MT به طور ناخواسته جراحی‌هایی روی اعضای داخلی بدنش انجام می‌شود. این اعضا شامل، مغز، ستون فقرات و قلب می‌شود. ‍پلیر همچنین می‌تواند در بازی اصلی با مراجعه به دکتر Usanagi ایم‍پلنت‌های مختلفی که مهارت‌های اصلی‌اش را افزایش می‌دهد خریداری کند. ‍پرک Implant GRX هم با توجه به مهارت‌های ‍پلیر قابل دریافت است.

John-Caleb Bradberton
سایبورگ John-Caleb Bradberton

دیگر سایبورگ ها در بازی Fallout 4

Conrad Kellogg: یک مزدور چند صد ساله که توسط Institute استخدام شده بود. او با استفاده از چند عضو سایبرنتیک برای افزایش طول عمر، توانسته بود تا این حد زنده بماند. مغز و اندام‌هایش تقویت شده بودند و یک قطعه هم برای کاهش درد به بدنش اضافه شده بود.

ساکنان پناهگاه 118: ساکنان پناهگاه شامل افراد مشهور و سرمایه داران قبل از جنگ هستند که بعد از ورود به والت، مغزشان را وارد روبوبرین‌ها کردند. با این حال طبیعت ناقص استخراج مغز باعث بروز مشکلاتی از قبیل تغییرات مختلفی در شخصیت‌شان شده است.

John-Caleb Bradberton: او که زمانی بنیاگذار و مدیرعامل قدرتمند شرکت Nuka-Cola بود، حالا چیزی نیست جز یک سر در یک محفظه شیشه‌ای. او عملا توانایی هیچ کاری را ندارد و تنها می‌توان با او صحبت کرد. البته درهای ‍پناهگاه شخصی‌اش را هم کنترل می‌کند. بردبرتون هم اکنون خود را همانند یک هیولایی می‌بیند که در جهنم ساخته دست خود زندانی شده است.

بسیار سپاسگزاریم که تا پایان مقاله معرفی انواع سایبورگ در بازی فالوت با ویولت گیمرز همراه بودید. امیدواریم که از این مقاله که یکی از مقالات بازی Fallout وبسایت است، خوشتان آمده باشد. لطفاََ نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در پایین همین پست، با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments