بازیبررسی بازیتیترمقالات بازی

بررسی بازی Tails Noir – پست نو آر موفق پیکسلی در دنیای بازی ها

بازی Tails Noir یا Backbone، سعی دارد تا با تمرکز کامل روی سه بخش داستان، موسیقی و طراحی هنری، تجربه ای کارآگاهی جدیدی را به گیمر ها ارائه دهد. اتمسفر جذاب Tails Noir پست نو آر و با گرافیک پیکسلی بوده و این عنوان در سال 2021 منتشر شده است. اما آیا سازندگان این بازی، توانسته اند تا با تمرکز روی بخش های اشاره شده و عدم پرداخت به برخی بخش های دیگر یک بازی، عنوان Tails Noir را موفق کنند؟ من علی حیدریان هستم، با وبسایت ویولت گیمرز همراه باشید تا به بررسی بازی Tails Noir بپردازیم.

معرفی بازی Tails Noir

پیش از اینکه به سراغ بررسی بازی Tails Noir به صورت جزء به جزء برویم، ابتدا به صورت خلاصه با بازی Tails Noir بیشتر آشنا شویم. بازی Tails Noir داستان یک کارآگاه خصوصی را روایت می کند. شخصیت های این بازی را حیواناتی همچون راکون، روباه، موش و… تشکیل داده اند. زاویه دوربین بازی سوم شخص می باشد و گرافیک بازی Tails Noir نیز دو بعدی است. بازی Tails Noir یک عنوان کاملا دیالوگ محور می باشد. به همین دلیل، تسلط به زبان انگلیسی را نیاز دارد.

توجه کنید که بازی Tails Noir، ابتدا به نام Backbone یا ستون فقرات منتشر شده است. ویولت گیمرز نیز در زمان انتشار، با این نام بازی را مورد بررسی قرار داد. اما با تغییر نام بازی توسط سازندگان به Tails Noir، ما هم تصمیم گرفتیم تا این مقاله را برای شما بروزرسانی کنیم. همچنین بهتر است بدانید که بازی Tails Noir، یکی از بهترین بازی های گیم پس و هم یکی از بهترین بازی های پلاس می باشد. این بازی، برای هر دو سرویس اشتراکی منتشر شده است. پس در نهایت، اگر تمایل به تجربه بازی داشتید، می توانید از طریق سرویس پلی استیشن پلاس و یا گیم پس، اقدام نمائید. در ادامه بدون اتلاف وقت به سراغ بررسی بازی Tails Noir می رویم.

بررسی گیم پلی بازی Tails Noir

بررسی گیم پلی بازی Backbone

یکی از بخش های اصلی بازی های ویدیویی، گیم پلی است. گیم پلی، اهمیت بسیار زیادی در بین دیگر عناصر و اجزای یک بازی ویدیویی دارد. اما بازی ها نیز بسیار متنوع، متفاوت و در انواع سبک های مختلفی هستند. در بین انواع سبک بازی ها، برخی از عناوین مانند Tails Noir، کلیک محور بوده و گیم پلی محدودی دارند. در واقع تمام گیم پلی بازی Tails Noir در حرکت، انتخاب دیالوگ و کمی جستجو کردن در بین اشیاء، خلاصه می شود.

البته این گیم پلی محدود، اصلا مشکلی ندارد. گیم پلی بازی Tails Noir، روان و بدون نقص یا باگ است. اما بازی Tails Noir، می خواهد عناصر گیم پلی مانند انتخاب دیالوگ، راه رفتن یا جستجو کردن و همچنین برخی اجزای گرافیک هنری مثل بازی مانند طراحی هنری پیکسلی جذاب، ساخت اتمسفر مناسب و حتی موسیقی را با داستان بازی ترکیب کند. زیرا تمرکز سازندگان بازی، بیش از هرچیز دیگر، بر روی داستان بازی Tails Noir است. پس بیایید تا در ادامه بررسی بازی Tails Noir به سراغ داستان بازی Tails Noir برویم.

بررسی داستان بازی Tails Noir

بررسی داستان بازی Tails Noir

در این بخش از بررسی بازی Backbone، می خواهیم به داستان این بازی بپردازیم. اما اسپویل(لو دادن) خاصی در مورد داستان بازی و اتفاقات آن در کار نیست. بنابراین اگر این بازی را تاکنون انجام نداده اید، اصلا نگران نبوده و ادامه مقاله را مطالعه کنید. همانطور که گفته شد، داستان بازی Tails Noir پیرامون یک کارآگاه به نام هاوارد است. به قول خودش، او یک کارآگاه خصوصی یا محقق خصوصی است.

هاوارد در طول بازی Tails Noir، درگیر یک پرونده می شود. این پرونده که شاید در ابتدا ساده بنظر برسد، اما شامل اتفاقات و پشت پرده های عجیب و غریبی است که هاوارد به تدریج با آنها آشنا و درگیر می شود. داستان بازی Tails Noir شامل چهار Act(فصل) است. داستان هر Act نیز در بخشی از شهر سیاتل، روایت می شود. برای اینکه داستان بازی Tails Noir را تمام کنید، به چیزی کمتر از 7 ساعت زمان نیاز دارید. اگر بخواهید بسیار سریع داستان بازی تمام شود و با سرعت پیش بروید، ممکن است حتی در سه ساعت یا کمتر نیز بتوانید به پایان بازی برسید.

مهم ترین عنصر بازی Tails Noir، موفق ظاهر می شود؟

مهم ترین بخش بازی Backbone، داستان آن است. اگر داستان بازی را حذف کنید، تقریبا هیچ چیزی باقی نمی ماند. اما آیا این داستان کوتاه که چهار فصل یا Act دارد، از کیفیت خوبی برخوردار است؟ شروع داستان بازی Tails Noir، بسیار هیجان انگیز و خوب است. Act اول داستان بازی، لذت زیادی را به بازیکن می دهد. در واقع این Act، اوج داستان بازی Tails Noir است. اما متاسفانه وقتی که بخش اول بازی را تمام کنید، همه چیز رو به افول می رود.

داستان بازی Tails Noir شروغ فوق العاده ای دارد. شروع این بازی، کاری می کند که گیمر، هیجان زده به سراغ ادامه بازی برود. اما سه Act بعدی، مانند Act یک، کشش داستانی خوبی ندارند. افت کیفیت داستان ضربه بدی به تجربه بازیکن می زند. در واقع همینطور که گیمر بعد از Act یک، جلو می رود، شاهد ضعیف شدن داستان می شود. افت کیفیت داستان Tails Noir، کاری می کند که یک پایان بندی ضعیف، در مقابل شروع بسیار قدرتمند بازی قرار گیرد.

البته نکته ای درباره داستان Tails Noir وجود دارد که اشاره به آن در بررسی بازی Tails Noir مهم است. با توجه به ژانر داستانی بازی، اتمسفر و هدف سازندگان، افت کیفیت شامل دور شدن از هدف یا مسیر ابتدایی داستان نمی شود. زیرا بازی، از برخی منابع اقتباس کرده و پیام و هدف سازندگان نیز کاملاََ با پیش روی داستان مشخص است. موضوع افت کیفیت کلی به دلیل نویسندگی داستان بازی Tails Noir است و نه روایت ضعیف یا داستانی که از مسیر دور شود.

بررسی داستان بازی Tails Noir

طراحی هنری

گرافیک بازی Tails Noir، پیکسلی است. سازندگان این بازی در استودیو EggNut موفق شده اند تا با طرای هنری بسیار زیبای بازی، اتمسفری نو آر و جالب خلق کنند. تماشای ساختمان ها و مغازه ها، مردم درون شهر و شخصیت هایی که هرکدام با ظاهر پیکسلی اما متفاوت خود، حرف های متفاوتی نیز دارند بسیار جذاب است. طراحان بازی Tails Noir سایز مناسبی از پیکسل ها را انتخاب کرده اند. در این سایز هم جزئیات طراحی هنری بازی قابل مشاهده می باشد و هم بازی به گرافیک پیکسلی، وفادار است. از طرفی در این سایز پیکسل، انیمیشن ساز های بازی پتانسیل زیادی برای ساخت انیمیشن های جذاب و متنوع دارند.

گرافیک فنی

البته که اگر از صحبت کردن راجع به عملکرد فوق العاده طراحان هنری بازی بگذریم، به عملکرد بخش فنی بازی و انیمیشن ها میرسیم. هرچند انتخاب سایز مناسب و اجرای گرافیک پیکسلی بازی Tails Noir بسیار خوب بوده است، اما انیمیشن ساز ها به خوبی از این پتانسیل استفاده نکرده اند.

در بررسی بازی Tails Noir یا هر بررسی دیگری، مقایسه کردن باید در چارچوب خودش باشد.(برای مشاهده آموزش مقایسه کردن، مقاله آموزش نقد و بررسی را بخوانید.) اما اگر بخواهیم وارد مقایسه شویم، می توانیم به بازی Children of morta اشاره کنیم. گرافیک این بازی نیز پیکسلی می باشد و می توانید بررسی بازی Children of morta را نیز مطالعه کنید. سایز پیکسل های این بازی نیز تقریبا با سایز پیکسل های Tails Noir برابر است. اما از پتانسیل این سایز برای ساخت انیمیشن های روان، متنوع و مناسب، به خوبی استفاده شده است.

در بازی Tails Noir، ما شاهد انیمیشن های زیاد یا متنوعی نیستیم. حتی برای بالا رفتن از یک پله، بازی کاتسین پخش می کند. یعنی در کوچک ترین موارد نیز انیمیشن های In-Game برای رفتار گیمر طراحی نشده است. هرچند، شاید بتوان به دلیل تمرکز بازی روی داستان و نه گیم پلی، از این موارد چشم پوشی کرد. اما به هرحال مشکلاتی همچون انیمیشن های تکراری، تعداد بسیار کم و اجرای کاتسین برای کار های ساده در بازی، باید در بررسی بازی Tails Noir ذکر شود.

موسیقی بازی Tails Noir

موسیقی بازی Tails Noir

اگر بازی Tails Noir را انجام دهید، بار ها و بار ها پیش می آید که دقایقی یکجا ایستاده و درحال صحبت با شخصیت های دیگر هستید. در این زمان، انیمیشن های بسیار ساده برای حرکت شخصیت ها بر روی بازی اعمال شده است. اما نکته دیگر، موسیقی می باشد. بازی Tails Noir، دارای چند موسیقی جذاب است. موسیقی های این بازی، به عمیق تر شدن اتمسفر پست نو آر Tails Noir کمک فراوانی می کنند. برخی از موسیقی ها با شعر و خواننده هستند و برخی دیگر، ساندترک های مناسب فضا. در برخی از بخش های بازی نیز موسیقی دان ها و سازندگان، سکوت را برگزیده اند. سکوت نیز مکمل موسیقی ها می باشد و می تواند به القای تاثیرگذاری بیشتر فضا، و همچنین تفاوت آن با صحنه های موسیقی دار کمک کند.

صداگذاری

اما صداگذاری بازی، مانند موسیقی آنچنان خوب پیش نمی رود. ابتدا باید اشاره شود که بازی، هیچ صداپیشه ای ندارد. البته که با توجه به نوع فضای بازی و سبک آن، این موضوع هیچ مشکلی هم ندارد. مشابه این اتفاق را در بسیاری از عناوین خوب دیگر مانند Disco Elysium دیده ایم. موضوع نداشتن صداپیشه نیست. در واقع منظور از صداگذاری ضعیف، نداشتن صدا های محیطی جذاب است. صداگذاری محیطی، در شهر، در فضا های بسته یا دیگر اماکن، باید مناسب فضا انجام شود. بازی Tails Noir، برای جبران نداشتن صداگذاری مناسب در برخی مناطق، از موسیقی استفاده کرده است. به طوری که اتمسفر، با موسیقی و طراحی هنری ترکیب شده و فضایی فوق العاده جذاب می سازد. در این مورد، سازندگان به هدف خود به خوبی رسیده اند.

اما موسیقی، نمی تواند بار تمام صداگذاری بازی را به دوش بکشد. اینجاست که نیاز به صداگذاری مناسب، حداقل در برخی از بخش های بازی حس می شود. به همین دلیل، ذکر ضعف در صداگذاری، با وجود عملکرد مناسب موسیقی در ساخت اتمسفر، در بررسی بازی Tails Noir مهم است.

بررسی بازی Backbone

سخن نهایی

بازی Tails Noir، اثری خوش ساخت، گوش نواز و زیباست. هرچند داستان بازی Tails Noir، پس از Act 1، دچار افت می شود. اما همچنان روایت حرفه ای داستان بازی به قوت خود باقی می ماند. از طرفی، با یک گیم پلی ساده، تمرکز و حواس گیمر به سمت موسیقی، داستان و گرافیک بازی می رود. همین موضوع باعث می شود تا لذت بسیار بیشتری از سه عنصر داستان، موسیقی و گرافیک بازی ببرید.

اگر از طرفداران سبک کارآگاهی و اتمسفر های داستانی نو آر هستید، بازی Tails Noir مخصوص شماست. اما اگر به بازی های آرام داستانی و دیالوگ محور علاقه ندارید و یا به زبان انگلیسی مسلط نیستید، بهتر است اصلاََ نزدیک بازی Tails Noir نیز نشوید. بررسی بازی Tails Noir بر اساس نسخه نسل نهمی این عنوان بر روی کنسول اکس باکس انجام شده است.

+نقاط قوت:

  • طراحی هنری عالی
  • پیاده سازی یک اتمسفر پست نو آر
  • موسیقی های جذاب

– نقاط ضعف:

  • افت کیفیت داستان بازی پس از Act 1
  • صداگذاری ضعیف

نمره نهایی بررسی بازی Backbone
8.3 از 10

دیگر مطالب

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Salivan
Salivan
2 سال‌ قبل

Aleee bood mrc az shoma
Ehtemalan bazio tajrobe konam jaleb mizane

همایون
همایون
2 سال‌ قبل

بسیار بررسی خوب و مفیدی بود. بازی هم بنظر جالبه اما به خاطر گیم پلی و سبک گرافیکش ممکنه سمتش نرم اما درکل انگار چیزه جذابیه
سپاس